ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ضبط مکالمات تصویری واتساپ
آموزش

چگونه تماس‌های ویدیویی واتس‌اپ را در موبایل ضبط کنیم؟

با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خارجی در داخل ایران، واتس‌اپ به یکی از گزینه‌های محبوب برای برقراری تماس‌های ویدیویی در میان کاربران تبدیل شده است. متاسفانه این برنامه از قابلیت ضبط ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خارجی در داخل ایران، واتس‌اپ به یکی از گزینه‌های محبوب برای برقراری تماس‌های ویدیویی در میان کاربران تبدیل شده است. متاسفانه این برنامه از قابلیت ضبط داخلی حین تماس پشتیبانی نمی‌کند؛ اما به کمک روش‌های مختلف می‌توان اقدام به ضبط مکالمات تصویری واتساپ در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و آیفون کرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.



ضبط مکالمات تصویری واتساپ

بسیاری از افراد به منظور ثبت لحظه‌ها اقدام به ضبط مکالمات تصویری واتساپ یا سایر برنامه‌ها می‌کنند. اما باید توجه داشت که این کار بدون رضایت طرف مقابل تماس، کاملا غیر اخلاقی محسوب می‌شود؛ پس بهتر است پیش از شروع ضبط حتما موضوع را با وی در میان بگذارید.

ضبط تماس ویدیویی واتس‌اپ در اندروید

بدون شک آسان‌ترین روش برای ضبط مکالمات تصویری واتساپ در دستگاه‌های اندرویدی، بهره‌گیری از قابلیت ضبط داخلی این سیستم عامل است. البته باید توجه داشت که این ویژگی در نسخه‌های اخیر به اندروید اضافه شده است و احتمال دارد برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر به آن مجهز نباشند.

۱. برای شروع استفاده از امکان ضبط داخلی اندروید، داشبورد دستگاه خود را باز کرده و سپس گزینه Screen Recorder را انتخاب کنید. همچنین با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید این گزینه را در منو مشاهده نمایید.

ضبط مکالمات تصویری واتساپ

۲. به قسمت تنظیمات ضبط بروید و روی گزینه Audio Source بزنید. در ادامه گزینه Microphone audio را انتخاب نمایید. در این حالت به جای ضبط صدای داخلی سیستمی، صدای دریافت شده از سوی میکروفن روی ویدیو قرار می‌گیرد.

۳. حالا می‌توانید کلید شروع فرایند ضبط را بزنید و به تماس ویدیویی خود در واتساپ یا هر پیام‌رسان دیگر بپردازید. در انتها هم دوباره با زدن همان کلید، می‌توانید فرایند ضبط را خاتمه دهید. در نهایت قادر خواهید بود ویدیوی تماس ضبط شده را در گالری مشاهده کنید.

ضبط مکالمه در اندروید با برنامه‌های جانبی

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، قابلیت ضبط داخلی یکی از ویژگی‌های نسخه‌های اخیر اندروید به شمار می‌رود؛ در نتیجه طبیعی است که دستگاه‌هایی با سیستم عامل قدیمی‌تر به آن مجهز نباشند. در چنین شرایطی باید به سراغ اپلیکیشن‌های جانبی رفت که به صورت اختصاصی برای ضبط محتوای صفحه نمایش توسعه یافته‌اند.

۱. برای شروع از داخل گوگل پلی یا هر مارکت معتبر دیگری، اقدام به دریافت یک برنامه ضبط صفحه نمایش کنید. یکی از گزینه‌های محبوب در نزد کاربران اندروید، اپلیکیشن AZ Screen Recorder است که امکانات مناسبی را در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهد. باکس دانلود این اپ در انتهای این بخش قرار گرفته است.

۲. پس از دریافت و نصب اپلیکیشن گفته شده، روی آیکن آن بزنید. اکنون مشاهده می‌کنید که یک ویجت کوچک در حاشیه صفحه ظاهر خواهد شد. این ویجت برای کنترل فرایند ضبط و دسترسی به بخش‌های مختلف کاربرد دارد.

ضبط مکالمات تصویری واتساپ

۳. پیش از شروع ضبط با برنامه AZ Screen Recorder باید از تنظیمات صحیح آن اطمینان کسب کنید. به همین منظور داشبورد را باز کرده و در نوتیفیکیشن مربوط به اپ، روی آیکن چرخ‌دنده (تنظیمات) بزنید. حالا کلید قرار گرفته در مقابل گزینه Enable audio recording را روی حالت فعال قرار دهید.

۴. اکنون می‌توانید به واتس‌اپ بروید و تماس خود را با فرد مورد نظر برقرار کنید. در همین حین می‌توانید فرایند ضبط را از طریق ویجت برنامه یا نوتیفیکیشن آن شروع کنید. پس از اتمام تماس هم دوباره از همین طریق قادر خواهید بود فرایند ضبط را غیر فعال نمایید. همچنین گزینه اختصاصی برای پایان دادن به ضبط صفحه نمایش با خاموش کردن آن در بخش تنظیمات یافت می‌شود.

ضبط تماس ویدیویی واتس‌اپ در آیفون

فرایند ضبط مکالمات تصویری واتساپ برای صاحبان آیفون بسیار آسان‌تر از دستگاه‌های اندرویدی است؛ زیرا اپل قابلیت ضبط داخلی صفحه نمایش را از iOS 11 به محصولات خود اضافه نموده است و امروزه تقریبا همه آیفون‌ها به این ویژگی مجهز هستند. در نتیجه نیازی به استفاده از برنامه‌های جانبی جهت ضبط تماس ویدیویی در آیفون وجود ندارد.

۱. برای بهره‌گیری از قابلیت ضبط صفحه در آیفون به پایین سوایپ کنید تا به گزینه Screen recording در کنترل سنتر دسترسی داشته باشید. اگر این گزینه را نمی‌توانید ببینید، ابتدا به Settings رفته و سپس از بخش Control Center روی گزینه Screen Recording بزنید تا به لیست گزینه‌ها اضافه شود.

ضبط مکالمات تصویری واتساپ

۲. حالا روی گزینه ضبط صفحه نمایش در کنترل سنتر بزنید. از زمان لمس کلید تا شروع ضبط ۳ ثانیه تاخیر وجود خواهد داشت. پس از شروع ضبط، کلید مربوطه به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد.

۳. حالا به داخل واتساپ بروید و تماس ویدیویی خود را برقرار کنید. پس از اتمام تماس، دوباره با لمس کلید گفته شده می‌توانید فرایند ضبط را متوقف کنید. توجه داشته باشید که گزینه ضبط میکروفن فعال شده باشد. برای این کار، پیش از شروع ضبط، کلید مربوطه را نگه دارید و گزینه میکروفن را روشن کنید.

سوالات متداول درباره ضبط مکالمات تصویری واتساپ

آیا امکان ضبط مکالمات تصویری واتساپ در موبایل وجود دارد؟

بله؛ کاربران اندروید و دارندگان آیفون می‌توانند با استفاده از قابلیت داخلی ضبط صفحه نمایش دستگاه خود اقدام به ذخیره تماس‌های ویدیویی در واتساپ و سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کنند.

آیا امکان ضبط مکالمات تصویری واتساپ در نسخه‌های قدیمی اندروید وجود دارد؟

در اندروید ۹ و نسخه‌های پایین‌تر از آن، امکان ضبط داخلی صفحه نمایش وجود ندارد؛ در نتیجه کاربران باید به سراغ اپلیکیشن‌های جانبی برای ضبط مکالمات تصویری واتساپ بروند.

بهترین برنامه برای ضبط مکالمات تصویری واتساپ در اندروید کدام است؟

اپلیکیشن AZ Screen Recorder یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ضبط صفحه نمایش در نزد کاربران اندروید است که می‌توان از آن برای ضبط مکالمات تصویری واتساپ استفاده نمود.

این مطلب توسط «امین بیگ‌زاده» نوشته شده و در تاریخ 5 مرداد 1401 توسط «امیر امام جمعه» بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    هر وقت تونستی مثل ما راحت فیلم رایگان دانلود کنی و بازی های کنسولی رو راحت با شبیه ساز روی آیفونت اجرا کنی،بیا حرف از اسباب بازی بزن.

  • min
    min | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    اندروید جماعت اینو نداشتن??
    یا خدا!
    من دوسال پیش با آیفون کلی از این فیلمها گرفتم
    اونهم با خود گوشی ن اپلیکیشن شخص ثالث.
    یک عمریه با انواع آیفون کار کردم حتی یک محدودیت نداشتم
    عوضش اندرویدجماعت یه اسباب بازی بچه گونه دستشونه که کلاهبرداری شرکتهاشون تمومی نداره

    • نیما
      نیما | ۲۷ تیر ۱۳۹۹


      آزادی که توی اندروید داری تو اپل یک هزارمش رو نداری من کسی هستم که همیشه پرچمدار های اندرویدی دستم بوده و هست
      مشکل شما اینه که فکر میکنید هرکی اپل داره یعنی خیلی دیگه پولداره و گوشی لاکچری دستشه
      اما اصلا اینطور نیست
      مشکل بعدی شما هم اینه که از گوشی اپل نمیتونی به اندروید جابه جا بشی چونکه به اون عادت کردی خب دقیقا اینم مشکل منه که نمیتونم از اندروید به گوشی های آیفون جابه جا بشم
      پس هرکی با اون سیستم عاملی که راحت تره باید کار کنه اما نباید چونکه ios دوست داری بیای بد اندروید رو بگی هر سیستم عاملی نقاط ضعفی داره که توی اندرویدی ها به راحتی با نصب برنامه‌ های مختلف حل میشه

مطالب پیشنهادی