ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین Ursa Mini Pro 12K معرفی شد؛ فیلمبرداری 12K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

شرکت Blackmagic Design از دوربین Ursa Mini Pro 12K رونمایی کرد. این محصول که به گفته سازنده «پیشرفته‌ترین دوربین فیلمبرداری دیجیتال دنیا» است، توانایی تصویربرداری با رزولوشن 12K را داشته و نزدیک به ۱۰ هزار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

شرکت Blackmagic Design از دوربین Ursa Mini Pro 12K رونمایی کرد. این محصول که به گفته سازنده «پیشرفته‌ترین دوربین فیلمبرداری دیجیتال دنیا» است، توانایی تصویربرداری با رزولوشن 12K را داشته و نزدیک به ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

دوربین Ursa Mini Pro 12K از سنسور ۸۰ مگاپیکسلی با رزولوشن ۱۲۲۸۸ در ۶۴۸۰ پیکسل با ۱۴ استاپ در محدوده دینامیکی برخوردار بوده و ISO پیش فرض آن ۸۰۰ اعلام شده است. سازنده می‌گوید برای توسعه آرایه سنسور حدوداً ۴ سال زمان صرف کرده و تعداد پیکسل‌های آبی، سبز و قرمز در آن برابر هستند.

یکی از بارزترین ویژگی‌های این دوربین، توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 12K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. علاوه بر این قادر به تصویربرداری با رزولوشن 8K با نرخ ۱۱۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K با نرخ ۲۲۰ فریم بر ثانیه نیز است.

دوربین Ursa Mini Pro 12K با قیمت 10 هزار دلار معرفی شد

قابلیت فیلمبرداری 12K این دوربین که مطمئناً برای کاربران عادی مناسب نخواهد بود، به فیلم سازان اجازه می‌دهد تا روان ترین صحنه‌ها را ثبت کرده و خروجی بسیار مطلوبی را به تماشاچیان تحویل دهند. فیلمبرداری با روش Oversampling دست فیلم سازان را در مرحله پس تولید (Post-Production) باز گذاشته و دوربین Ursa Mini Pro 12K توانایی فیلمبرداری بدون کراپ در رزولوشن‌های 8K و 4K را دارد.

دوربین مورد بحث علاوه بر بهره مندی از سنسور قدرتمند، از قابلیت‌هایی همچون مانت لنز قابل تعویض و دو اسلات کارت حافظه UHS-II SD برخوردار است. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این محصول، توانایی رمزگذاری فیلم‌ها با استفاده از فرمت RAW شرکت Blackmagic است که طبق ادعای سازنده ویرایش فیلم‌های 12K در لپ تاپ را امکان پذیر می‌کند.

دوربین Ursa Mini Pro 12K با برچسب قیمت ۹۹۹۵ دلار محصولی دست نیافتنی برای بسیاری از کاربران خواهد بود، اما در مقایسه با برخی از دوربین‌های سینمایی شرکت‌هایی همچون Red و کانن که ده‌ها هزار دلار قیمت دارند، بهای معقولی داشته و دوربین بسیار توانمندی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GODFATHER
    GODFATHER | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    با پول این دوربین میشه تو ایران خونه یا ماشین خرید ?

    • حاجی اس ام
      حاجی اس ام | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

      درود به شرفت

مطالب پیشنهادی