ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هکرهای روسیه به تلاش برای سرقت تحقیقات واکسن کرونا متهم شدند

آمریکا، بریتانیا و کانادا هکرهای وابسته به روسیه را به تلاش برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا متهم کردند. سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده، بریتانیا و کانادا می‌گویند هکرهای روسی به دنبال سرقت تحقیقات واکسن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

آمریکا، بریتانیا و کانادا هکرهای وابسته به روسیه را به تلاش برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کرونا متهم کردند.

سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده، بریتانیا و کانادا می‌گویند هکرهای روسی به دنبال سرقت تحقیقات واکسن کووید-۱۹ هستند. آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) اعلام کرد یک گروه هک که به سرویس اطلاعاتی روسیه وابسته است، سازمان‌های بهداشتی در سه کشور را هدف قرار داده است.

طبق بیانیه مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا، آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری وزارت امنیت میهن آمریکا، مرکز امنیت سایبری بریتانیا (NCSC) و اداره امنیت ارتباطات کانادا (CSE)، گروه هک مورد بحث که با اسامی APT29، Cozy Bear یا The Dukes شناخته می‌شود، با استفاده از بدافزار و حملات فیشینگ در پی سرقت تحقیقات واکسن کرونا است.

سازمان بهداشت جهانی

«دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت:

«کاملاً غیرقابل قبول است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حال هدف قرار دادن کسانی هستند که برای مبارزه با دنیاگیری ویروس کرونا می‌جنگند. در حالی که دیگران با بی‌ملاحظگی در پی رسیدن به اهداف خودخواهانه هستند، بریتانیا و همراهانش سخت در تلاشند تا واکسن را تولید کرده و از بهداشت دنیا محافظت کنند.»

سال ۲۰۱۶ حمله فیشینگ موفقیت آمیزی به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون انجام شد که مقامات آمریکایی آن را به گروه هک Cozy Bear نسبت داده‌اند. این گروه همچنین متهم است که به کمیته ملی دموکرات آمریکا، اتاق‌های فکر، سازمان‌های اعمال قانون و دیگر سازمان‌های آمریکایی حمله کرده است.

روسیه تنها کشوری نیست که به حمله سایبری به سازمان‌های بهداشتی و شرکت‌های داروسازی متهم می‌شود. ماه آوریل سال جاری میلادی دولت آمریکا هکرهای چینی را به سرقت اطلاعات واکسن ویروس کرونا متهم کرد. گزارشی که ماه گذشته میلادی منتشر شده نیز از حملات مشابه به سرویس سلامت همگانی بریتانیا خبر می‌دهد. در آن زمان آژانس اطلاعات و امنیت بریتانیا چین را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    روس ها هم مثل چینی ها دزد اند ولی فرقی که دارند اینه که بر عکس چینی هاحتی با دزدی هم جایی نمیرسند? ?
    مثل ماجرای کنکورد که از فرانسه جاسوسی و دزدی کردن ولی روز نمایش هواپیما سقوط کرد و پرونده اش جمع شد ? ? ?

  • molavy
    molavy | ۲۷ تیر ۱۳۹۹


    فقط مونده انگلیس این حرف ها رو بزنه
    در حالی که دیگران با بی‌ملاحظگی در پی رسیدن به اهداف خودخواهانه هستند، بریتانیا و همراهانش سخت در تلاشند تا واکسن را تولید کرده و از بهداشت دنیا محافظت کنند.

مطالب پیشنهادی