ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ دوئل

خبر عرضه Tom Clancy's Elite Squad تنها اتفاقِ مهمِ این هفته بود که البته با توجه به ذات گیم پلی‌اش، آن‌قدرها بازی متفاوتی به نظر نمی‌رسد و مشابه هم سبک‌هایش انگار برای جذب مخاطب فقط روی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

خبر عرضه Tom Clancy's Elite Squad تنها اتفاقِ مهمِ این هفته بود که البته با توجه به ذات گیم پلی‌اش، آن‌قدرها بازی متفاوتی به نظر نمی‌رسد و مشابه هم سبک‌هایش انگار برای جذب مخاطب فقط روی جمع آوری شخصیت‌های معروف سرمایه گذاری کرده است.

بنابراین در این کویرِ بی‌خبری این هفته و ناامیدی که یوبیسافت با بازی موبایلش رقم زده، بیایید مقدمه را به یک چیز دیگر اختصاص بدهیم؛  از گیم لافت چه خبر؟ گیم لافت الان نه به اندازه گیم لافتِ ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ که با آسفالت و مدرن کامبت استانداردهای جدیدی تعریف می‌کرد، جریان‌ساز است و نه به اندازه گیم لافت ۲۰۱۷ پرکار.

نزدیک به دو سال از عرضه آسفالت ۹ می‌گذرد.

با یکی از خنثی‌ترین و کم‌کارترین گیم‌لافت‌های دهه طرف هستیم که حتی دیگر سالی یک بازی ترند هم ندارد و با وجود اینکه نزدیک به هشت ماه از ۲۰۲۰ گذشته اما به غیر از LEGO Legacy: Heroes Unboxed این استودیو بازی دیگری را به عرضه جهانی نرسانده است.

حالا از اینجا به بعد داستان چگونه پیش می‌رود؟ اطلاعات زیادی از پروژه‌های آتی گیم‌لافت در دسترس نیست و چیز زیادی نمی‌دانیم. به غیر از اینکه آن‌ها در حال حاضر بازی Endless Survival را در مرحله عرضه محدود دارند و مهم‌تر از آن احتمالا مشغول پروژه جدیدی به اسم Gang Domination هم هستند.

نمایی از Endless Survival

Endless Survival همانطور که اسمش نشان می‌دهد، هسته اصلی گیم‌ پلی‌اش پیرامون سبک بقا می‌چرخد و بنابراین در اینجا هم باید از تهدیدها جان سالم به در ببرید، هم باید منطقه خودتان را بسازید و هم با هر آیتمی که به دست آوردید وسیله‌های مختلف درست کنید.

آنطور که از تصاویر برمی‌آید، Endless Survival انگار به جز سبک گرافیکی خاصش حرف جدیدی برای گفتن بین بازی‌های بقا ندارد. منظورم این نیست که پرونده بازی را از همین الان ببندیم، چون Endless Survival فعلا در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و برای نتیجه گیری نهایی بهتر تا عرضه نسخه کامل‌تر صبر کنیم اما با توجه به سابقه گیم لافت فعلا با عینک شک به بازی نگاه می‌کنم.

عکس با کیفیتی از Gang Domination منتشر نشده و بهترین تصویر در دسترس از بازی را همان تریلرش نشان می‌دهد.

اما Gang Domination که داستانش فرق می‌کند. قضیه از این قرار است که دو سه ماه پیش و خیلی ناگهانی تریلری در سطح اینترنت پخش شد که نشان می‌داد گیم لافت استارت ساخت یک بازی جهان بازِ آنلاین شبیه به واچ داگز (البته قسمت دومش) را زده که در آن می‌شود در شهر چرخید، ماشین سواری کرد یا برای جابه‌جایی از حرکات پارکور استفاده کرد.

نکته اینجاست گیم لافت هیچ واکنشی به تریلر نشان نداده و با توجه به گرافیک ویدیو اصلا معلوم نیست واقعیت داشته یا نه. هرچند خیلی‌ها احتمال داده‌اند که Gang Domination، حالا با هر اسم دیگری وجود دارد و ممکن است بمبِ جدید گیم لافت بعد از آسفالت ۹ باشد.

MudRunner

شبیه ساز کامیون اندروید

  • بازی آفلاین است

مادرانر چالش‌های رانندگی را این بار در یک محیط پر از گِل ارائه داده و بزرگترین وجه تمایز بازی نسبت به بقیه شبیه‌سازهای رانندگی از همینجا نشات می‌گیرد. اینکه چگونه در موقعیت‌های سخت باید به گونه‌ای ماشین را کنترل کرد تا بارها صحیح و سالم به مقصد برسید.

بازی پانزده منطقه بزرگ برای ماجراجویی دارد و با انجام ماموریت‌ها و دریافت پول می‌شود ماشین‌های بیشتری گرفت یا حتی آن‌هایی که دارید را شخصی سازی کنید. این نکته را هم بد نیست بدانید که وظیفه پورت بازی را Focus Home Interactive به عهده داشته است.

در واقع مادرانر ۲۰۱۷ پیش برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و حالا بعد از سه سال استودیوی Focus Home Interactive که در کارنامه‌اش پورت موبایل گرید اتو اسپورت دیده می‌شود، بازی را به تلفن‌های هوشمند آورده است.

MudRunner Mobile

MudRunner Mobile

سازنده: Focus Home Interactive قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 696.6 / 431.2 مگابایت زبان:

Guns at Dawn و 1v1.LOL - Online Building & Shooting Simulator

  • بازی‌ها آنلاین هستند

Guns at Dawn و 1v1.LOL تا حدی شبیه هستند. هیچکدام جزو خوب‌های گوشی نیستند ولی یک ویژگی دارند که باعث شده ارزش معرفی را داشته باشند؛ اولی اثری پتانسیل دار است و دومی با وجود اسمش بدش مناسب برای گوشی‌های ضعیف.

اگر از طرفداران بازی‌های اکشن گوشی باشید، احتمالا اسم Cover Fire را شنیده‌اید. Guns at Dawn اثرِ جدیدِ سازنده همین بازی است که در آن دو بازیکن روبه‌رو یکدیگر قرار می‌گیرند و باید دوئل کنند.

اما نکته اینجاست برخلاف بقیه بازی‌های دوئل که معمولا بازیکن‌ها ساکن هستند، در اینجا می‌شود حرکت کرد و جلوی دید حریف را گرفت. ایده جالبی به‌نظر می‌رسد اما به‌خاطر انیمیشن‌های بد بازی پیاده‌سازی‌اش آن‌قدرها خوب در نیامده است.

البته Guns at Dawn فعلا در مرحله بتا به سر می‌برد و احتمالا در آینده وضعش بهتر خواهد شد. نکته پایانی هم اینکه برای تجربه‌اش به اندروید 8 به بالا نیاز دارید.

اما در رابطه با 1v1.LOL، بازی نسخه فوق‌العاده ساده شده فورتنایت است. ساخت و ساز و تیراندازی دارد اما هیچکدام به تمیزی حتی کلون‌های فورتنایت هم نیستند، مود بتل رویال دارد اما تعداد بازیکن‌هایی حاضر در آن به ده-پانزده هم نمی‌رسد و در یک نقشه کوچک هم می‌جنگید.

مشخصا اگر یک گوشی قوی دارید بهتر است به سراغ همان فورتنایت یا بقیه کلون‌هایش بروید اما برای بازیکن‌هایی که به دنبال تجربه‌های سبک‌تر و سریع‌تر هستند 1v1.LOL با مشکلاتی که دارد باز می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

Guns at Dawn: Shooter Arena Online BETA

Guns at Dawn: Shooter Arena Online BETA

سازنده: Genera Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 127 مگابایت زبان:
 1v1.LOL - Online Building & Shooting Simulator

1v1.LOL - Online Building & Shooting Simulator

سازنده: JustPlay.LOL قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 37 مگابایت زبان:

green

  • بازی آفلاین است

بازی‌های رنگی جدید بارت بونته (Bart Bonte) هرچند دیگر به اندازه red و yellow منحصر به فرد نیستند اما سازنده با تغییراتی که در پازل‌ها داده توانسته همچنان از این ایده یک تجربه سرگرم‌کننده ارائه بدهد.

سبز (green) هم ادامه دهنده راه همین بازی‌ها است. در اینجا هر کدام از مرحله‌ها دارای منطق خاص خودشان هستند و با انجام کارهایی باید پازل‌ها را حل کرده و تمام صفحه را سبز کنید.

green

green

سازنده: Bart Bonte قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 40.5 / 16.49 مگابایت زبان:

Traffix

  • بازی آفلاین است

بشتابید که ترافیکس (Traffix) رایگان شده، در هر مرحله از این بازی ماشین‌ها از مسیرهای مختلفی حرکت می‌کنند و اگر به یکدیگر بخورند، می‌بازید. حالا وظیفه بازیکن این است که به کمک چراغ‌های راهنمایی جلوی این تصادفات را بگیرد. در واقع در بعضی از مسیرها چراغ‌هایی قرار داده شده که در حالت عادی قرمز هستند اما اگر انگشت‌تان را روی صفحه نگه دارید سبز می‌شوند و ماشین‌ها اجازه حرکت دارند.

Traffix

Traffix

سازنده: WebAvenue Unipessoal قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 134.4 / 73 مگابایت زبان:

Creaks

  • بازی آفلاین است

یک هفته دیگر و عرضه یک بازی مهم دیگر برای اپل آرکید. Creaks که توسط سازندگان ماشیناریوم (Machinarium) ساخته شده، همانند بقیه ساخته‌های این استودیو پلتفرمری اتمسفریک با شوخی‌های فراوان است و در آن بیشتر با حل معماها سر و کار دارید.

داستان بازی پیرامون ماجراجویی یک شخصیت بی نام در یک دنیای جدید می‌چرخد. همه چیز از آنجا آغاز می‌شود که در نتیجه یک زمین لرزه و شکستن لامپ‌ها، این شخصیت بی نام متوجه حضور دریچه‌ای در اتاقش شده و تصمیم می‌گیرد وارد آن بشود.

این دریچه هم ظاهرا حکم کمد نارنیا را داشته و او را به جهانی پر از هیولا می‌فرستد. هیچ صحبتی از نسخه اندروید نشده و با توجه به قراردادی که معمولا اپل با سازندگان می‌بندد، اصلا بعید است Creaks را روی اندروید ببینیم. حداقل به این زودی‌ها خبری نخواهد شد.

Creaks

Creaks

سازنده: Amanita Design قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2300 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    من که واقعا از گیم لافت دیگه نا امید شدم انگار دیگه هیچ وقت قرار نیست بازی های طلایی این شرکت رو ببینیم سال 2014 گیم لافت اسم مدرن کامبت پنج رو گذاشت خاموشی انگار از همون بازی همه چی خاموش شد ???

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

      گیملافت این روزا تنسنت هست. ولی خب به پای گیملافت اون دوره نمیرسه

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    سلام
    من عاشق بازی های سبک Machinarium هستم . Creaks یک سوپرایز عالی بود. واقعا تاسف و لعنت ...و باز هم لعنت به اپل که با انحصار طلبی دنیای اندروید رو از داشتن بازی های خوب محروم میکند !!!

مطالب پیشنهادی