به تدریج جزئیات بیشتری در مورد هک توییتر در روز چهارشنبه منتشر می شود؛ حمله ای که در آن هکرها با انتشار پیام هایی از اکانت های محبوب این شبکه اجتماعی کلاهبرداری بزرگی را از طریق بیتکوین رقم زدند. شب گذشته توییتر اعلام کرد که براساس بررسی هایش تقریبا ۱۳۰ اکانت به نحوی هدف حمله هکی قرار گرفتند و در مورد تعداد اندکی از این ۱۳۰ حساب کاربری نیز هکرها توانستند کنترل آنها را به دست گرفته و از طریق آنها توییت کنند.

سوالی که باقی می ماند اینجاست که آیا هکرها به پیام های مستقیم یا دایرکت مسیج های حساب های کاربری تضعیف شده نیز دسترسی داشته اند (مثلا پیام های مستقیم رد و بدل شده از طریق حساب کاربری ایلان ماسک، بیل گیتس، وارن بافت، باراک اوباما، جو بایدن و غیره) یا افرادی که نمی دانیم؟ گزارش ها حکایت از آن دارند که هر کسی به ابزارهای داخلی توییتر دسترسی داشته از چند روز قبل آغاز این حمله در حال کسب آمادگی بوده و پیش از فاش شدن این کلاهبرداری اینترنتی از این ابزارها برای در دست گرفتن کنترل حساب های کاربری استفاده کرده است.

توییتر از پاسخگویی به این سوال خودداری کرد و در جواب چنین گفت:

ما همچنان در حال ارزیابی هستیم تا مشخص نماییم که آیا اطلاعات غیرعمومی این حساب ها هم تضعیف شده یا خیر و در صورتی که به اطلاعات در این باره دست پیدا کنیم با شما در میان خواهیم گذاشت. علاوه بر این کاربران گرچه می توانند مجددا پسوردهای خود را ریست کنند اما خروجی گرفتن از دیتای این حساب ها همچنان ممکن نیست. هر اطلاعات جدیدی در این باره به دست بیاوریم از طریق اکانت توییتر یا FBI به سمع و نظرتان خواهیم رساند.