ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشکل در روتر کلادفلر نیمی از اینترنت جهان را مختل کرد

دیشب بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها در سراسر جهان از دسترس خارج شدند و در حالی که به اعتقاد بسیاری حملات مخرب چنین وضعیتی را ایجاد کرده بودند، کلادفلر با انتشار گزارشی آن را رد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

دیشب بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها در سراسر جهان از دسترس خارج شدند و در حالی که به اعتقاد بسیاری حملات مخرب چنین وضعیتی را ایجاد کرده بودند، کلادفلر با انتشار گزارشی آن را رد کرد.

این قطعی ساعت ۱:۳۰ نیمه شب شروع شد و بسیاری از سایت‌های مطرح متکی به سرویس‌های کلادفلر مانند «Discord»، «پولیتیکو»، «Feedly» و «League of Legends» نزدیک به ۳۰ دقیقه از دسترس خارج شدند. با هک گسترده حساب توییتری افراد شناخته شده، بسیاری از افراد پس از قطعی دیشب احتمال حملات سایبری را مطرح کردند، اما پس از اینکه دوباره وضعیت عادی شد، کلادفلر در گزارشی اعلام کرد که قطعی این سایت‌ها و سرویس‌ها ناشی از یک حمله نبوده و این شرکت مشکل را پیدا و برطرف کرده است. کلادفلر، از بزرگترین سرویس‌های میزبانی سرور و CDN است که بسیاری از سایت‌ها برای دفاع از خود در برابر حملات DDoS از سرویس‌های آنها استفاده می‌کنند.

علت این قطعی، مشکلات روتر در آتلانتا عنوان شده. مدیرعامل کلادفلر، «متیو پرینس» در توییتی اعلام کرده:

«به نظر می‌رسد یک روتر در آتلانتا خطا داشته که مشکلاتی برای ما ایجاد کرده بود. نتیجه این خطا، ترافیک نادرست به PoPهای متصل به ستون فقرات سرویس‌های ما بوده است. ما روتر آتلانتا را جدا و ستون فقرات خود را خاموش کردیم و سپس ترافیک‌ها را از طریق تامین‌کنندگان مسیریابی کردیم. در این میان ازدحام و شلوغی باعث شد برخی لینک‌ها عملکرد کندی از خود نشان دهند. هم اکنون وضعیت عادی شده و ما در حال بررسی علت اصلی هستیم.»

بر اساس گزارش حادثه، این مشکل در سرویس DNS کلادفلر ۱.۱.۱.۱ روی دیتاسنترها در سراسر جهان از فرانکفورت و پاریس گرفته تا هلند تاثیر گذاشته و بسیاری از شهرهای اصلی ایالات متحده آمریکا مانند لس آنجلس، شیکاگو، سیاتل و آتلانتا با مشکل مواجه شدند. به گزارش Downdetector، این مشکل بیشتر در ایالات متحده آمریکا و شمال اروپا وجود داشته است.

کلادفلر

DNS یا سامانه نام دامنه به عنوان یک بافت پیوندی میان نام دامنه مورد استفاده برای پیدا کردن سایت و آدرس آی‌پی مربوطه که مشخص کننده موقعیت خاص یک سایت در وب است، عمل می‌کند. در حقیقت سرویس DNS یک دفترچه تلفن دیجیتال محسوب می‌شود که بدون آن نمی‌توانید به مقصد خود برسید، حتی اگر سرورهای خود سایت مشکلی نداشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alimo
    alimo | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    برا ما فرقی نداره کل سال یا سرعتش ر.ی.د.ه یا قطعه

  • molavy
    molavy | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    خخخخ، باز یک دروغ دیگه،یعنی میخوای بگی زیز ساخت های اصلی اینترنت باید کمتر وابسته به یک شرکت خاص اونم آمریکایی باشه،

  • shahin.dej
    shahin.dej | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    از دیشبم سرعت نت من 13کیلوبایت بر ثانیه? ? ? ?

مطالب پیشنهادی