ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کروم بوک با نمایشگر دوگانه؛ پاسخ گوگل به سرفیس Neo

در سال‌های اخیر سیستم عامل کروم برای محصولات زیادی مانند لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و تبلت‌ها منتشر شده و حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد آن را برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر لمسی نیز بهینه کند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

در سال‌های اخیر سیستم عامل کروم برای محصولات زیادی مانند لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و تبلت‌ها منتشر شده و حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد آن را برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر لمسی نیز بهینه کند.

این اولین باری نیست که یک شرکت بدنبال عرضه یک لپ‌تاپ یا گوشی با دو صفحه نمایش است. برای مثال ایسوس ZenBook Duo Pro با دو نمایشگر لمسی در بازار وجود دارد و مایکروسافت نیز در حال توسعه سیستم عامل ویندوز 10X است که برای دستگاه‌های با دو صفحه نمایش مانند تبلت سرفیس نئو استفاده می‌شود.

با توجه به این موارد، توسعه دستگاهی با اسم رمز «Palkia» با دو صفحه نمایش لمسی از سوی گوگل چندان تعجب برانگیز نیست. این محصول از دو صفحه نمایش و یک ترک پد بهره می‌برد. این موضوع در توضیحات تغییر کد نیز به چشم می‌خورد.

یکی از پنل‌ها درون کروم بوک مشابه با دیگر محصولات موجود در بازار قرار می‌گیرد و دیگری در زمان بسته بودن دستگاه قابل استفاده است. با این وجود در کد به حالت تبلت اشاره شده و احتمالا با یک دستگاه هیبریدی یا تبلت روبه‌رو نیستم بلکه گوگل یک محصول معمولی توسعه می‌دهد.

سیستم عامل کروم

به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد دستگاهی مشابه با لپ‌تاپ ایسوس توسعه دهد که نمایشگر دوم آن در بالای کیبورد قرار می‌گیرد. مسلما نباید منتظر چنین کروم بوکی در آینده نزدیک باشیم و این شرکت در حال توسعه نمونه آزمایشی آن است تا خود را برای آینده آماده کند.

به نظر می‌رسد گوگل در حال بررسی آینده کروم بوک‌ها با دو نمایشگر لمسی است، چرا که رقبای آن در چنین مسیری قدم برمی‌دارند. در کنار ویندوز، مک او اس هم احتمالا در آینده از دو نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد، چرا که تاچ بار در مک بوک لمسی است. هنوز نمی‌دانیم سیستم عامل کروم چگونه از نمایشگر دوم استفاده می‌کند، اما تا آماده شدن سخت افزار، تیم کروم به چنین موضوعی پی می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی