ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استلانتیس به چهارمین خودروساز جهان تبدیل شد؛ نام تازه هولدینگ فیات کرایسلر و PSA

در زمان تشکیل و ادغام دو شرکت فیات و کرایسلر “FCA” اسم چندان مناسبی نبود و مدت‌ها طول کشید تا اذهان عمومی به این اسم عادت کند. حال در پی ادغام بسیار بزرگ‌تری که در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

در زمان تشکیل و ادغام دو شرکت فیات و کرایسلر “FCA” اسم چندان مناسبی نبود و مدت‌ها طول کشید تا اذهان عمومی به این اسم عادت کند. حال در پی ادغام بسیار بزرگ‌تری که در جریان است و دو نام FCA (فیات-کرایسلر) و PSA (پژو-سیتروئن-واکسهال) را در کنار همدیگر قرار می‌دهد این دو شرکت بر آن شدند تا یک نام جدید را برای خود انتخاب کنند و آن چیزی نیست جز استلانتیس!

استلانتیس (Stellantis) نام اتحاد بزرگ خودروسازی دو گروه FCA (فیات-کرایسلر) و PSA (پژو-سیتروئن-واکسهال) پس از ادغام خواهد بود.

استلانتیس

استلانتیس از فعل لاتین استلو گرفته شده است که به معنای "درخشان شده توسط ستاره‌ها است".

این دو نام بزرگ با قرارگیری در کنار یکدیگر فصل جدیدی را در تاریخ صنعت خودروسازی رقم خواهند زد و در نتیجه این اقدام به دنبال نامی بودند که جاه طلبی خود را از در کنار هم قرار دادن این برندهای مهم و تاریخی با فرهنگ‌های گوناگون نشان دهند. به گونه‌ای که ارزش‌های تاریخی آنها نیز از بین نرود.

استلانتیس ترکیبی از یک تجارت در مقیاس بزرگ جهانی است که به واسطه استعداد، دانش و منابع قادر به ارائه راهکارهای جدید برای وسایل نقلیه عمومی است. همچنین این نام ادای دینی به موسسان این دو شرکت است که منشا آنها از کشورهای لاتین گرفته شده است.

این ها جملاتی است که شرکت FCA در یک بیانیه رسمی منتشر کرده است و به نظر نمی‌رسد توضیحات چندان قابل قبولی برای انتخاب این اسم عجیب و غریب باشد.

PSA 2

پیش از این گمانه زنی های زیادی مبنی بر انتخاب یک نام جدید برای این ادغام بزرگ شده بود اما هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد که این همه خودروساز به سراغ نامی آن هم الهام گرفته شده از صنایع هوافضا بروند. استلانتیس بیشتر به نام انتخاب شده برای یک دارو می‌آید تا یک اتحاد بزرگ در صنعت خودروسازی!

در هر صورت این اتحاد بزرگ شامل حال نام هایی همچون کرایسر، دوج، مازراتی، فیات، آلفارومئو، جیپ، رم، پژو، سیتروئن، DS، اوپل و واکسهال می‌شود.

در دسامبر سال 2019 FCA و PCA خبر ادغام خود را رسانه‌ای کردند که با این کار تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ جهان خواهند شد. این ادغام تا اوایل سال 2021 میلادی نهایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    اتحاد فقط رنو نیسان میتوشیبی لادا،،، تیم خفن ها و کاربلد ها

    • Ahmadreza8
      Ahmadreza8 | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

      اینا که گند زدن

مطالب پیشنهادی