ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایران در رتبه سوم کشورهای استخراج کننده بیت‌کوین؛ چین اول است

کشورهای مختلفی در سراسر جهان در حال استخراج بیت کوین هستند و اخیرا گزارشی سهم چین را ۵۰ درصد و ایالات متحده آمریکا و ایران را به ترتیب ۱۴ و ۸ درصد اعلام کرده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

کشورهای مختلفی در سراسر جهان در حال استخراج بیت کوین هستند و اخیرا گزارشی سهم چین را ۵۰ درصد و ایالات متحده آمریکا و ایران را به ترتیب ۱۴ و ۸ درصد اعلام کرده است.

این گزارش جدید که توسط شرکت «BitOoda» تهیه شده، با گزارش‌های قبلی مبنی بر سهم ۶۵ درصدی چین در هش ریت جهان متفاوت است. BitOoda اعلام کرده که برای گزارش جدید خود، چندین منبع عمومی شامل «گفتگوهای محرمانه» با ماینرها، تولیدکنندگان ریگ و واسطه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش آمده:

«ما موفق به یافتن ۴.۱ گیگاوات نیرو در میان ۱۵۳ محل استخراج رمزارز شامل ۶۷ سایت با ظرفیت تقریبی ۳ گیگاوات شده‌ایم.»

در این گزارش عنوان شده که ۵۰ درصد هش ریت جهان مربوط به چین می‌شود که کمتر از تخمین‌های قبلی است. علاوه بر این گفته شده که سهم ایالات متحده آمریکا به علت رشد مراکز استخراج بیت کوین به ۱۴ درصد رسیده. در مقام‌های بعدی روسیه، قزاقستان و ایران با ۸ درصد، کانادا با ۷ درصد و ایسلند با ۲ درصد قرار گرفته‌اند و سهم سایر کشورها نزدیک به ۳ درصد است.

بیت کوین

در این گزارش به هزینه برق ماینرها نیز اشاره شده است. میانگین هزینه برق ماینرهای بیت کوین برابر ۰.۰۳ دلار به ازای هر کیلووات است که نسبت به قیمت ۰.۰۶ دلاری در سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری داشته است. به صورت کلی هزینه میانگین استخراج یک بیت کوین برای هر ماینر برابر ۵۰۰۰ دلار است.

در کشور چین بسیاری از ماینرها برای استفاده از برق ارزان‌قیمت در فصل سیل (مه تا اکتبر) به استان‌هایی مانند «سیچوآن» و «یون‌نان» نقل مکان کرده‌اند. در این فصل به علت افزایش تولید برق از طریق برق آبی، هر کیلووات با قیمت ۰.۰۱ دلار به ماینرهای بیت کوین فروخته می‌شود. همین موضوع کاهش هزینه‌ها برای ماینرها را در پی دارد و آن‌ها برای افزایش ظرفیت تولید خود سرمایه جمع می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی