ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله شدید دادستان کل آمریکا به غول‌‌های فناوری: بازیچه نفوذ چین شده‌اید

«ویلیام بار»، دادستان کل ایالات متحده آمریکا اخیرا از شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل به علت تمایل به همکاری با چین انتقاد کرده است. به گزارش CNBC، ویلیام بار در سخنرانی در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

«ویلیام بار»، دادستان کل ایالات متحده آمریکا اخیرا از شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل به علت تمایل به همکاری با چین انتقاد کرده است.

به گزارش CNBC، ویلیام بار در سخنرانی در میشیگان اعلام کرده:

«جمهوری خلق چین درگیر یک حمله اقتصادی تهاجمی و سنگین برای بدست آوردن رهبری اقتصاد جهانی و پیش گرفتن از ایالات متحده آمریکا به عنوان ابرقدرت برتر جهان است.»

بار ادامه داده:

«اغلب شرکت‌های آمریکایی بخاطر سود کوتاه مدت و حتی به قیمت آزادی خود در ایالات متحده آمریکا، تسلیم نفوذ چین می‌شوند.»

دادستان کل آمریکا در صحبت‌های خود شرکت‌های آمریکایی را بازیچه نفوذ چین دانست. بار در سخنان خود سیسکو را به علت کمک به دولت پکن برای ساخت فایروال بزرگ سرزنش کرد و مورد انتقاد قرار داد. بار این فایروال را پیچیده‌ترین سیستم برای نظارت روی اینترنت و سانسور اعلام کرد.

چین

پس از این صحبت‌ها، سیسکو اعلام کرد که تجهیزات سفارشی برای قطع اینترنت یا دسترسی به نظارت روی کاربران در اختیار دولت پکن قرار نداده است. این شرکت گفته:

«قطعاتی که در اختیار چین قرار می‌دهیم، تفاوتی با تجهیزات ما در سراسر جهان ندارد و ما تمام قوانین کنترلی صادرات به چین شامل حقوق بشر را کاملا اجرا می‌کنیم.»

بار اپل را به علت انتقال بخشی از اطلاعات آیکلود به سرورهای خود در چین مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که چنین اقدامی امکان دسترسی راحت‌تر دولت پکن به ایمیل‌ها، پیامک‌ها و سایر اطلاعات کاربران را فراهم می‌کند. وی همچنین اپل را متهم به حذف اپلیکیشن «Quartz» از اپ استور در چین به علت درخواست دولت پکن کرد. اپل درباره دسترسی دولت پکن به اطلاعات کاربران به رمزگذاری قدرتمند روی دستگاه‌ها و سرورهای خود اشاره کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا برای بازگشایی قفل آیفون متهم یک تیراندازی از اپل درخواست کمک کرده بود که این شرکت چنین کاری را انجام نداد و بار در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد. دادستان کل آمریکا اعلام کرده که اگر امکان نفوذ مقامات چین به آیفون وجود نداشت، گوشی‌های اپل در این کشور فروخته نمی‌شدند.

در حالی که اپل و سیسکو به سخنان بار واکنش نشان داده‌اند، گوگل، مایکروسافت و یاهو از هرگونه اظهارنظری خودداری کردند، اما احتمالا شاهد انتشار بیانیه‌ای از سوی آن‌ها در آینده باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    جالبه که زیز هر اتهام دفاعیه اون شرکت سازمان رو میزازید سریع، این رویه درسته که متاسفانه گاهی برای خبر های ایرانی اجرا نمیشه و یک طرفه هستش خبر

    • Patrick
      Patrick | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

      چون اصن ایرانی ها پاسخی نمیدن

      • binam
        binam | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

        گاهی پاسخ نمی‌دن ولی بیشتر این‌جوره که دیدم ایرانیا مثلاً در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان یا خبرگزاری دانشجو یا در رادیو و سایتای داخلی پاسخ دادن ولی وزیرا و برخی دیگه در توییتر و اینستاگرام و … بحث می‌کردن و مدعی بودند. مثلاً در بحث فرکانس‌ها که خبرای دیجیاتو فقط توییت‌ها و اینستاپست‌ها و یا حرفای کسانی بود که باهاشون دائم ارتباط داشت و دنبال مسئولین دیگه در جاهای دیگه نمی‌رفت. یا هر موقع دیجیاتو می‌گه کارشناسان می‌گویند فلان، منظورش قشر خاص موافقه و نه هر کارشناسی.

  • آریا
    آریا | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    جناب دادستان کاملا درست میگه
    این شرکت ها برای پوا و سود بیشتر به کشور خودشون خیانت کردن
    باید جریمه بشن

مطالب پیشنهادی