ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Game of Thrones Beyond the Wall؛ نگهبانان شب، آنسوی دیوار

قبل از اینکه اصلا بدانیم بازی به اسم Reigns Game of Thrones وجود دارد و اینگونه قرار است وفادار به دنیای کتاب نشستن روی تخت آهنین را به تصویر بکشد، Beyond the Wall تنها امیدِ این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

قبل از اینکه اصلا بدانیم بازی به اسم Reigns Game of Thrones وجود دارد و اینگونه قرار است وفادار به دنیای کتاب نشستن روی تخت آهنین را به تصویر بکشد، Beyond the Wall تنها امیدِ این مجموعه روی موبایل بود.

Beyond the Wall بعد از Game of Thrones: Conquestـی قرار بود بیاید که بدون هیچگونه ریسک پذیری، همان Clash of Kings را این بار با یک پوسته متفاوت روی موبایل ارائه داد.

از طرفی سکان هدایت بازی را استودیوی Behaviour Interactive به‌عهده داشت و این توسعه دهنده با ساخت فال اوت و مرحوم وست ورلد موبایل نشان داده بود که هم می‌داند چگونه از کلیشه‌هایِ اقتباسی موبایل فاصله بگیرد و هم به دنیای یک مجموعه وفادار بماند.

بنابراین می‌شد این امید را داشت که آن‌ها همین کار را با Beyond the Wall انجام بدهند. حالا چند ماهی از عرضه بازی می‌گذرد و سوال اینجاست سازنده توانسته به چنین چیزی که انتظار داشتیم برسد؟ جواب هم بله است هم خیر.

بازی در قالب کات سین‌هایی داستانش را روایت می‌کند که البته به‌خاطر عدم صدا گذاری شخصیت‌ها آن تاثیری که باید را نمی‌گذارد.

Beyond the Wall چهل و هشت سال قبل از اتفاقات دنیای سریال را روایت می‌کند. زمانی که فرمانده نگهبانان شب به گشت‌زنی در آنسوی دیوارها می‌رود و برنمی‌گردد. بنابراین تیمی از نگهبانان شب تصمیم می‌گیرند به دنبالش بروند.

در بازی، بازیکن کنترل همین گروه را دارد و در هر کدام از مرحله‌ها باید تهدیدها را یکی یکی پشت سر بگذارد. چگونه؟ در نبردهای نوبتی. در واقع Beyond the Wall یک نقش آفرینی نوبتی است.

در هر مبارزه شخصیت‌ها به دو تیم تقسیم می‌شوند و هر تیم هر وقت که نوبتش رسید، می‌تواند جنگجوهایش را حرکت داده یا با آن‌ها به حریف ضربه بزند. مشابه روندی که در شطرنج هم دیده‌ایم.

مهمترین ویژگی که این سبک بازی‌ها باید داشته باشند، تنوع زیاد در انتخابِ استراتژی‌های نبرد است. اینکه چه زمانی حمله کنید، برگردید، کدام شخصیت را کجا بگذارید و چه قدرت‌هایی را به کار بگیرید همگی اهمیت دارند.

بنابراین بعضی وقت‌ها حتی اگر حریف قوی‌تر باشد، بازی به‌خاطر اهمیت زیادی که به استراتژی‌ها داده باز این فرصت را به تیم ضعیف‌تر می‌دهد تا با حرکات حساب شده به پیروزی برسد.

بالاتر در جواب به این سوال که بازی انتظارات را برآورده کرده گفتم هم بله و هم خیر. هر دو این جواب‌ها به همین گیم پلی و سیستم مبارزات بازی مربوط می‌شود.

بازی هرچند قبل از دنیای سریال اتفاق می‌افتاد ولی بعضی از شخصیت‌های محبوب آن در اینجا هم حضور دارند.

Beyond the Wall نسبت به کلیشه‌های موبایل دست روی تجربه متفاوت و عجیبی گذاشته و از این جهت کار سازنده قابل تقدیر است اما نکته اینجاست Behaviour Interactive در پیاده‌سازی ایده‌ای که داشته نتوانسته کاملا موفق عمل کند.

در نبردهای بازی همچنان باید فکر شده پیش بروید اما آن استراتژی‌هایی که صحبت شد اینجا آن‌قدرها پررنگ نیستند و بنابراین به آن تجربه اعتیادآوری که معمولا از نقش آفرینی‌های نوبتی انتظار داریم Beyond the Wall نمی‌تواند برسد.

بازی اندروید گیم آو ترونز
گیم آو ترونز بدون موسیقی فوق‌العاده رامین جوادی؟ خوشبختانه در Beyond the Wall بعضی از قطعات سریال استفاده شده‌اند.

به همین خاطر لقب بهترین اقتباس موبایلی از این مجموعه را همچنان باید به Reigns Game of Thrones بدهیم، هرچند Beyond the Wall همچنان بازی بهتری از Conquest است.

در نهایت Beyond the Wall با وجود مشکلاتی که دارد، شخصیت‌های دوست داشتنی دنیای «بازی تاج و تخت» را در قالب نبردهایی متفاوت به جنگ آنسوی دیوار می‌فرستد. نتیجه نهایی می‌توانست بهتر باشد اما بازی در وضعیت کنونی‌اش هم سرگرم‌کننده است.

Game of Thrones Beyond the Wall

Game of Thrones Beyond the Wall

سازنده: Behaviour Interactive قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1400 / 974 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sia10
    sia10 | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    همون اول پیش ثبت نام کردم تا یک هفته بعداینکه اومد گرفتمش چندباری اپدیت حجیم داد بدون اپدیت هم باز نمیشد،بازی هم دوست نداشتم سریع پاکش کردم

مطالب پیشنهادی