ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت نیسان مگنایت معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از کوچک‌ترین شاسی‌بلند کمپانی

با فاصله کمی از معرفی کراس‌اوور تمام الکتریکی آریا، شرکت نیسان این بار با رونمایی از یک شاسی‌بلند مفهومی خبرساز شده است. این خودرو مگنایت (Magnite) نامگذاری شده و در حقیقت کوچک‌ترین شاسی‌بلند کمپانی محسوب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

با فاصله کمی از معرفی کراس‌اوور تمام الکتریکی آریا، شرکت نیسان این بار با رونمایی از یک شاسی‌بلند مفهومی خبرساز شده است. این خودرو مگنایت (Magnite) نامگذاری شده و در حقیقت کوچک‌ترین شاسی‌بلند کمپانی محسوب می‌شود.

واژه Magnite از ترکیب دو کلمه انگلیسی magnetic و ignite که به ترتیب به معنای «مغناطیسی» و «روشن کردن» هستند، خلق شده است. به گفته نیسان، دلیل کمک استفاده از کلمه magnetic طراحی و خصوصیاتی هستند که باعث جذب مشتریان به سمت این خودرو خواهند شد. کلمه ignite هم نشان‌دهنده آن است که مگنایت آغازگر دوره‌ای جدید در هند خواهد بود.

اگرچه نیسان مگنایت یک مدل مفهومی است، اما نسخه تولیدی آن با تغییرات ظاهری خفیف تا پایان سال راهی بازار کشور هند خواهد شد. این خودرو که در کلاس شاسی‌بلندهای کلاس B جای گرفته، قرار بود حامل برند اقتصادی داتسون باشد. مگنایت در واقع همان پروژه EM2 داتسون است که پس از بازنگری‌های ساختاری و تصمیم مدیران رنو نیسان برای حذف تدریجی این برند، نشان نیسان را روی خود دارد.

مدیران شاخه هند نیسان بر این باور هستند که مگنایت یک گام تکاملی در DNA شاسی‌بلندهای کمپانی ایجاد می‌کند، چرا که این مدل به لطف تکنولوژی‌های پیشرفته خود قواعد را بر هم زده و سگمنت B را از نو تعریف خواهد کرد.

از لحاظ طراحی ظاهری مگنایت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف سایر اعضای خانواده، در این مفهومی خبری از جلوپنجره V شکل نیست و به جای آن جلوپنجره بزرگ هشت ضلعی دیده می‌شود. چراغ‌های روشنایی در روز L شکل هم بیشتر محصولی از داتسون را در ذهن تداعی می‌کنند تا مدلی از نیسان. اما در مقابل فرم چراغ‌های اصلی و نحوه امتداد آنها به طرفین، یادآور مدل بزرگ‌تر کیکس است. به طور کلی باید گفت با آنکه مگنایت در نمای روبرو شباهت زیادی به برادران خود ندارد، اما از طراحی خشن و جذابی برخوردار است.

مگنایت لوگوی جدید کمپانی نیسان را روی خود دارد

مگنایت نمای عقب عضلانی خوش‌فرم و جذابی دارد. از المان‌های شاخص این نما می‌توان به مواردی مثل اسپویلر انتهای سقف، گرافیک ساده اما زیبای چراغ‌ها، سپر حجیم و خروجی‌های بزرگ اگزوز اشاره کرد.

از کابین نیسان مگنایت تصویری رسمی منتشر نشده، ولی ژاپنی‌ها می‌گویند این خودرو از لحاظ میزان فضای داخلی در کلاس خود جزو برترین‌ها است. علاوه‌بر این، نیسان تایید کرده سیستم اینفوتینمنت از یک نمایشگر 8 اینچی لمسی سود می‌برد. تکنولوژی‌های ارتباطی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار و فرمان با دکمه‌های متعدد از دیگر ویژگی‌هایی است که توسط نیسان تایید شده‌اند.

نیسان مگنایت بر مبنای فلسفه «از هند، برای تمام دنیا» شکل گرفته است. طراحی این خودرو در ژاپن انجام شده و از همان ابتدا نیازها و انتظارات مشتریان هندی مورد تاکید قرار گرفته است.

آنطور که نشریه اتوکار هند گزارش کرده، نسخه تولیدی نیسان مگنایت ژانویه 2021 با دو پیشرانه راهی بازار این کشور خواهد شد. نسخه پایه نیروی خود را از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر بنزینی با 72 اسب بخار قدرت دریافت خواهد کرد. این موتور که پیش‌تر در رنو ترایبر (Triber) نیز به کار گرفته شده، با گیربکس پنج سرعته دستی ترکیب می‌شود. احتمالا در این نسخه گیربکس نیمه اتومات به عنوان آپشن در دسترس خواهد بود.

مدل قوی‌تر مگنایت با موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ به فروش خواهد رسید. در این نسخه وظیفه انتقال قدرت را گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه CVT بر عهده خواهد داشت.

شایان ذکر است نیسان مگنایت پس از ورود به بازار باید با رقبایی مثل هیوندای ونیو، کیا سلتوس و سوزوکی ویتارا برزا رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arman
    Arman | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

    اگه تو کلکَتّه به دنیا میومدیم بهتر از اینجا بود$$$

مطالب پیشنهادی