ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی مایکروسافت و ارتقای کیفیت تصاویر دوربین سلفی زیر نمایشگر

شرکت‌های مختلفی در حال کار روی دوربین سلفی زیر نمایشگر هستند، با این حال همچنان چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند یکی از آن‌ها را رفع ‌کند. در حال حاضر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

شرکت‌های مختلفی در حال کار روی دوربین سلفی زیر نمایشگر هستند، با این حال همچنان چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند یکی از آن‌ها را رفع ‌کند.

در حال حاضر سازندگان گوشی‌های هوشمند دوربین سلفی را در بخش‌های مختلفی قرار می‌دهند. تعدادی از آن‌ها به سراغ دوربین سلفی پاپ آپ رفته‌اند، برخی بریدگی نمایشگر را انتخاب کرده‌اند و شماری از آن‌ها نیز سنسور را درون حفره صفحه نمایش قرار می‌دهند. پیشرفت بعدی در این زمینه مربوط به دوربین سلفی زیر نمایشگر می‌شود.

در این فناوری دوربین زیر نمایشگر قرار می‌گیرد و زمانی که فعال نباشد، به چشم نمی‌خورد و در زمان نیاز باید نور کافی به آن برسد که برای چنین کاری باید پنل OLED شفاف تولید کرد. اگر نور کافی به سنسور نرسد، تصاویر تار می‌شوند، موضوعی که اخیرا مایکروسافت مورد بررسی قرار داده است.

به گفته مایکروسافت، پراش ناشی از ساختار پیکسلی نمایشگر می‌تواند تاری تصویر و کاهش کنتراست و سطح نور قابل استفاده را در پی داشته باشد و حتی در برخی مواقع مانع از ثبت عکس شود. با وجود این موارد، تخریب در یک روش قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و علت آن، ساختار افقی پیکسل‌ها است.

محققان برای برطرف کردن تخریب ذاتی تصویر گرفته شده از میان نمایشگرهای T-OLED، از ساختار شبکه عصبی U-Net استفاده کردند که علاوه بر بهبود نرخ سیگنال به نویز، تاری عکس را نیز برطرف می‌کند. پژوهشگران به تصویری دست پیدا کرده‌اند که تفاوتی با عکس عادی و اصلی ندارد که در زیر می‌بینید:

هوش مصنوعی مایکروسافت
تصویر اصلی
تصویر گرفته شده از میان پنل T-OLED
تصویر بهبودیافته و نهایی

استفاده از هوش مصنوعی در عکاسی، قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای مثال توسط آن می‌توان میزان تاری را کاهش یا افزایش داد و یا پس زمینه را عوض کرد. هوش مصنوعی مایکروسافت برای استفاده درون نمایشگرهای ویدیو کنفرانس در حال توسعه است، با این حال می‌توان از آن در گوشی‌های هوشمند نیز بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dastan
    dastan | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    من خیلی به این فکر میکردم که میشه دوربین زیر نمایشگر بره؟ که خب مایکروسافت گل کاشت?

  • Patrick
    Patrick | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    ایول ماکروسافت

مطالب پیشنهادی