ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وی P01 معرفی شد؛ کپی فورد برونکو در کمتر از یک هفته توسط چینی‌ها آماده شد!

شرکت‌های چینی به خاطر کپی‌کاری از روی انواع محصولات پرفروش و موفق شهرتی جهانی دارند. این امر در رابطه با خودروسازان چینی نیز صادق است و اگر نگاهی به اتومبیل‌های تولیدی آنها داشته باشیم، به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شرکت‌های چینی به خاطر کپی‌کاری از روی انواع محصولات پرفروش و موفق شهرتی جهانی دارند. این امر در رابطه با خودروسازان چینی نیز صادق است و اگر نگاهی به اتومبیل‌های تولیدی آنها داشته باشیم، به انبوهی از مدل‌های کپی شده برخورد خواهیم کرد.

البته در سال‌های اخیر صنعت خودروی چین در مسیر بلوغ و تکامل قرار گرفته و با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است؛ به همین خاطر از شدت کپی‌کاری خودروسازان کاسته شده و چینی‌ها با جذب طراحان برجسته در تلاش هستند هویتی مستقل برای محصولات خود ایجاد کنند.

اما با وجود پیشرفت‌های زیاد، ظاهرا چینی‌ها نمی‌توانند دست از کپی‌کاری بردارند! همین چند روز پیش بود که شرکت فورد از نسل جدید برونکو رونمایی کرد. هنوز از معرفی این شاسی‌بلند جذاب یک هفته نگذشته که خبر کپی شدن آن از سوی یک برند چینی توجه همه را به خود جلب کرده است.

شاید وِی (Wey) را بشناسید، برند نوپایی که در سال 2017 توسط کمپانی گریت وال و با هدف تولید مدل‌های لوکس تاسیس شد. این برند اخیرا تصاویری نسبتا مبهم از یک شاسی‌بلند جدید با کد P01 را منتشر کرده؛ در همان نگاه نخست به این تصاویر بلافاصله فورد برونکو در ذهن تداعی می‌شود، چرا که ساختار و گرافیک چراغ‌ها به وضوح از شاسی‌بلند آمریکایی کپی شده‌ است.

البته برای ایجاد شخصیتی متفاوت، المان افقی چراغ‌ها، به جای جلوپنجره به سمت گلگیرها امتداد پیدا کرده است. علاوه‌بر این جلوپنجره P01 هم تفاوت‌هایی با برونکو دارد.

کپی فورد برونکو

با دقت بیشتر در تصاویر مربوط به سایر نماها، می‌توان متوجه شد که وی P01 آن از بدنه‌ای عضلانی برخوردار است. برای نمونه گلگیرهای این خودرو حالت متورمی دارند و برجستگی بزرگی روی کاپوت آن دیده می‌شود. P01 همانند مدل‌های مطرحی چون مرسدس G کلاس، لندرور دیفندر و البته برونکو بدنه‌ای جعبه‌ای شکل دارد و چرخ زاپاس هم روی درب عقب آن نصب شده است.

درباره مشخصات و ویژگی‌های فنی وی P01 فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست، اما طبق گزارش یکی از نشریات چینی، این شاسی‌بلند آفرود در جلو از سیستم تعلیق مستقل دوجناغی و در عقب از تعلیق پل‌مانند یکپارچه مستقل سود می‌برد. از داخل کابین وی P01 نیز تصویری منتشر نشده، اما احتمالا چینی‌ها در این بخش برونکو اسپرت را الگوی خود قرار داده‌اند.

با توجه به واکنش‌ها و بازخوردهای بسیار مثبتی که نسبت به فورد برونکو 2021 وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود در هفته‌ها و ماه‌های آتی تعداد مدل‌های کپی شده از آن افزایش قابل توجهی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    خب کاملا معلومه کار یکی دو روز نیست، پای یه جاسوسی صنعتی سازمان یافته در میان هست

  • آریا
    آریا | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    جنسهای به اصطلاح Hi-Copy در ظاهر شبیه اصلش هستن ولی در باطن آ.شغاله!

  • keep quiet
    keep quiet | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    لعنت???

  • آریا
    آریا | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    ? ? ? ? ?
    ابرقدرت در دزدی و تقلب .

مطالب پیشنهادی