ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چرا باتری گوشی زود تمام می‌شود و چطور از آن جلوگیری کنیم؟

به نسبت سال‌های گذشته این روزها گوشی‌های هوشمند از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر برخودارند. اما مسئله اینجاست که حتی به لطف پیشرفت نکنولوژی، هنوز در زمینه طولانی‌تر شدن مدت زمان مصرف باتری گوشی با تغییر ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

به نسبت سال‌های گذشته این روزها گوشی‌های هوشمند از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر برخودارند. اما مسئله اینجاست که حتی به لطف پیشرفت نکنولوژی، هنوز در زمینه طولانی‌تر شدن مدت زمان مصرف باتری گوشی با تغییر متفاوتی روبه‌رو نشده‌ایم. بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و بالاتر رفتن کیفیت، قوی‌تر شدن سخت‌افزار، سنگین‌تر شدن نرم‌افزارها و... که همه همگام با پیش رفت تکنولوژی هستند موجب شده‌اند تا بالاتر رفتن ظرفیت باتری‌ها به چشم نیاید.

تنها راه ثانویه‌ای که برای جلوگیری از این مشکل ابداع شده استفاده از پاور بانک است. اما قرار نیست ما به طریقه استفاده نادرستمان ادامه دهیم و انتظار داشته باشیم ابزاری ثانویه شرایط را برایمان تصحیح کند. به همین خاطر در این ویدیو سراغ راه‌کارها و ترفندهایی می‌رویم که باعث می‌شوند عمر باتری گوشی شما به اندازه چشم‌گیری افزایش پیدا کند. ویدیو فوق را با دوستان و اعضای خانواده‌تان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز بتوانند بیشتر از گوشی هوشمندشان استفاده کنند.

صفحه نمایش حدود ۷۰ درصد از مصرف باتری گوشی را به خودش اختصاص می‌دهد. بدیهی است که اگر کمی مصرف صفحه نمایش را بهینه‌تر کنیم، می‌توانیم از اتلاف بیش از اندازه انرژی باتریمان جلوگیری کنیم. اولین قدم این است که برایتنس یا روشنی صفحه نمایشتان را کاهش دهید. مخصوصا زمانی که در خانه یا فضایی با نور کم هستید و هیچ نیازی به روشنایی بیش از اندازه صفحه نمایش ندارید. قابلیت Adaptive Brightness این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می‌دهد.

برای مشاهده ویدیو با کیفیت بالا از یوتیوب دیجیاتو کلیک کنید

همچنین کاهش مقدار رفرش ریت تصویر که قابلیت جدید گوشی‌های پرچم‌دار محسوب می‌شود می‌تواند میزان استفاده باتریتان را کمتر کند. در این بین کارهای ساده‌ای ماننده کاهش زمان قفل اتوماتیک صفحه به یک دقیقه یا کمتر، عدم استفاده از Live Wallpaper و استفاده از یک بکگراند مشکی به عنوان به تصویر پس زمینه می‌تواند در بهینه‌تر شدن مصرف باتری شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

وقتی در شرایطی قرار می‌گیرید که آنتن‌دهی سیم‌کارتتان با مشکل روبه‌رو می‌شود، گوشی هوشمندتان به صورت مداوم تلاش می‌کند یک سیگنال قوی برای بهتر کردن میزان آنتن‌دهی پیدا کند. این تلاش با فعالیت بیشتر پردازنده همراه است که موجب می‌شود مصرف باتری بیشتر شود. از طرفی روشن بودن بی‌دلیل سرویس‌هایی مانند بلوتوث، جی‌پی‌اس و وای-فای از دیگر عواملی محسوب می‌شود که پروسه تمام شدن باتری شما را افزایش می‌دهد.

بهتر است اپلیکیشن‌هایتان را هرچند وقت یک بار مدیریت کنید. مواردی که اضافه‌اند و استفاده‌ای برایتان ندارند را پاک کنید. همچنین اگر اپلیکیشنی وجود دارد که میزان مصرف باتری‌اش در بکگراند زیاد است، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات محدودش کنید. بستن برنامه‌های فعال در بکگراند به صورت روتین و هر چند ساعت یک بار یکی دیگر از روش‌هایی محسوب می‌شود که طول عمر باتریتان را بیشتر می‌کند.

برای اطلاع از نکات و ترفندهای دقیق در این خصوص توصیه می‌کنیم حتما ویدیو را تا انتها تماشا کنید. آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و اگر سوالی دارید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    هیچ چیز جدیدی نداشت این مطلب، فک کنم هرکی دوماه گوشی هوشمند دستش بوده باشه اینارو میدونه

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    سلام
    باتری گوشی های سامسونگ از A50 / A51 / A50s / A70 A71 همگی اینطورند . بدون استفاده در طول روز شاهد چند درصد کاهش باتری هستند . حتی موارد گفته شده چک شده ولی مشکل برای همه گوشی های سامسونگ است

    • Reza
      Reza | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

      گوشی های اندرویدی به طور کلی تو حالتی که صفحه خاموشه، مصرف باتری بالایی دارند. دلایل اصلیش هم google play services و wakelock ها هستن که نمیذارن گوشی به حالت deep sleep بره. راه های کم کردن مصرف باتری google play services خاموش کردن سینک خودکار و لوکیشنه، حداقل زمان هایی که چند ساعت استفاده ای از گوشی نمیشه. واسه wakelock ها هم باید با استفاده از برنامه هایی مثل wakelock detector، برنامه هایی که wakelock زیادی دارن رو پیدا و حذف کنین.

مطالب پیشنهادی