ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحریم فیسبوک از سوی بزرگترین تبلیغ دهنده؛ دیزنی هم به زاکربرگ پشت کرد

در هفته‌های اخیر شرکت‌های زیادی تبلیغات خود در فیسبوک را به علت انتشار سخنان تنفرآمیز متوقف کرده‌اند و به نظر می‌رسد دیزنی نیز به این جمع اضافه شده است. وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

در هفته‌های اخیر شرکت‌های زیادی تبلیغات خود در فیسبوک را به علت انتشار سخنان تنفرآمیز متوقف کرده‌اند و به نظر می‌رسد دیزنی نیز به این جمع اضافه شده است.

وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی اعلام کرده که هزینه تبلیغات دیزنی در این شبکه اجتماعی کاهش چشمگیری پیدا کرده است. دیزنی تبلیغات سرویس استریم «دیزنی پلاس» را در فیسبوک و تبلیغات سرویس «Hulu» را در اینستاگرام متوقف کرده. این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی ۲۱۰ میلیون دلار برای تبلیغات سرویس جدید خود در ایالات متحده آمریکا به فیسبوک هزینه پرداخته و در فاصله ۲۷ فرودین تا ۱۰ تیر نیز هزینه تبلیغات Hulu‌ در اینستاگرام به ۱۶ میلیون دلار رسیده است.

در حال حاضر دیزنی و فیسبوک به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند، اما سخنگوی فیسبوک ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد این شبکه اجتماعی روی حذف سخنان تنفرآمیز و همچنین ارائه اطلاعات حیاتی پیرامون رای‌گیری در ایالات متحده آمریکا تمرکز خواهد کرد.

دیزنی

فیسبوک از چندین هفته پیش به علت عدم حذف سخنان دونالد ترامپ یا برچسب‌گذاری آن‌ها مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته و شرکت‌ها به همراه گروه‌های حقوق بشر کمپین بایکوت تبلیغاتی این شبکه اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌اند. تا به امروز شرکت‌های زیادی به این کمپین پیوسته‌اند، البته برخی از آن‌ها بدون اعلام رسمی مبنی بر حضور در این کمپین، تبلیغات خود را متوقف کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کوکاکولا، لگو، استارباکس و یونیلیور اشاره کرد. در این میان مایکروسافت نیز تبلیغات خود در فیسبوک و اینستاگرام را نیز متوقف کرده است.

این کمپین چندین میلیارد دلار به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک ضرر زده، با این حال وی اعتقاد دارد که در آینده شرکت‌ها روند تبلیغات خود را دوباره از سر می‌گیرند. اخیرا رهبران این کمپین با زاکربرگ و دیگر مدیران ارشد این شبکه اجتماعی جلسه‌ای تشکیل دادند که البته نتیجه‌ای در پی نداشت. فیسبوک نقش حیاتی در انتخابات آینده آمریکا خواهد داشت، البته به نظر می‌رسد چند روز پیش از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰، این شبکه اجتماعی تبلیغات را متوقف خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • yosof
    yosof | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    چرا روی لوگوی دیرنی ۶۶۶ نوشته شده؟ چرا توی کارتونهاش پر از مضامین مخفی ج ن...ی هست.چرا توی کارتونهاش کلمه ۶۶۶ بارها تکرار شده چرا...

    آها همش توهمه.ممنون

    • yosof
      yosof | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

      قبل از جواب دادن یه سرچ کنید بد نیست.خود خارجیها این مستندها رو ساختن

      • shiro ishida
        shiro ishida | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

        هیچ اهمیتی نداره چون شیطان اونا از خدای شما بهتره

        • Ahmad
          Ahmad | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

          ??

      • آریا
        آریا | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

        خارجیها این مستندها رو ساختن . همونهایی که باور دارند زمین صافه? ?

مطالب پیشنهادی