ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی میت ۴۰ با چیپست‌های مختلف از راه می‌رسد

شرکت TSMC به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا سفارشات جدید از شرکت هواوی دریافت نمی‌کند و در همین راستا، گوشی هواوی میت ۴۰ در دو مدل با چیپست‌های مختلف وارد بازار خواهد شد. با وجود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

شرکت TSMC به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا سفارشات جدید از شرکت هواوی دریافت نمی‌کند و در همین راستا، گوشی هواوی میت ۴۰ در دو مدل با چیپست‌های مختلف وارد بازار خواهد شد.

با وجود تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا، سفارشات قبلی هواوی بدون هیچ مشکلی پیش از ۲۴ شهریور ماه از سوی TSMC تحویل این شرکت داده می‌شوند. انتظار می‌رود پرچمدار آینده هواوی به چیپست کرین ۱۰۲۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری مجهز شود.

بر اساس گفته حساب توییتری «Teme»، این شرکت چینی پیش از اعمال تحریم‌ها تنها ۸ میلیون چیپست به TSMC سفارش داده که نسبت به پیش‌بینی فروش گوشی‌های سری هواوی میت ۴۰ کمتر است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، فروش این محصولات از ۱۰ میلیون دستگاه فراتر می‌رود، بنابراین این کمپانی به چیپ‌های بیشتری نیاز دارد.

از آنجایی که هواوی نمی‌تواند دوباره به TSMC سفارش تراشه دهد، احتمالا از چیپست شرکت دیگری در پرچمداران آینده خود استفاده خواهد کرد. ظاهرا کوالکام در حال صحبت با دولت ایالات متحده آمریکا برای دریافت مجوز جهت فروش چیپ به شرکت هواوی است و احتمالا این مجوز نیز به آن داده می‌شود. با توجه به این موضوع، احتمالا گوشی‌های سری میت ۵۰ و P50 به چیپست اسنپدراگون 875G مجهز می‌شوند.

هواوی میت ۴۰

هواوی امسال تنها می‌تواند چیپست‌های موردنیاز خود را از شرکت‌های سامسونگ و مدیاتک تهیه کند و احتمالا مدیاتک چنین وظیفه‌ای را برعهده می‌گیرد، البته در گذشته گزارشی از کاهش همکاری آن با هواوی خبر داده بود.

چیپست کرین ۱۰۲۰ در مقایسه با نسل قبلی خود، کرین ۹۹۰ تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری دارد. ظاهرا گوشی‌های سری هواوی میت ۴۰ مجهز به این پردازنده تنها در بازار چین به فروش می‌رسند و هواوی آن‌ها را با پردازنده شرکت مدیاتک وارد بازار کشورهای دیگر می‌کند.

در گذشته به احتمال رونمایی از پرچمداران آینده هواوی در فصل پاییز اشاره شده بود، البته گزارش‌های اخیر در تاخیر در این تاریخ خبر می‌دهند. در حال حاضر اطلاعات زیادی پیرامون این محصولات وجود ندارد، اما انتظار می‌رود هواوی آن‌ها را به دوربین اصلی چهارگانه با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی