ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توان پردازش گرافیکی AMD رایزن 7 4700G در حد کارت‌‌های گرافیک است

نتایج بنچمارک APU جدید AMD رایزن 7 4700G اخیرا منتشر شده که خبر از قدرت گرافیکی مناسب آن می‌دهد. عملکرد پردازنده گرافیگی Vega 8 این APU در هنگام اورکلاک تفاوت چندانی با کارت‌های گرافیک پایین‌رده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

نتایج بنچمارک APU جدید AMD رایزن 7 4700G اخیرا منتشر شده که خبر از قدرت گرافیکی مناسب آن می‌دهد. عملکرد پردازنده گرافیگی Vega 8 این APU در هنگام اورکلاک تفاوت چندانی با کارت‌های گرافیک پایین‌رده ندارد.

APU موجود در نتایج بنچمارک یکی از کاربران Chiphell، اورکلاک شده و فرکانس بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارد، بنابراین AMD رایزن 7 4700G موجود در این بنچمارک‌ها عملکرد بالاتری از خود نشان می‌دهد، هرچند این تفاوت چندان محسوس نیست.

این APU به همراه مادربرد «AORUS B550I Pro AX» با ۸ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۴۳۰۰ مگاهرتز مورد تست قرار گرفته است. همانطور که بالاتر گفتیم، این تراشه اورکلاک شده و فرکانس تمام هسته‌های آن به ۴.۳ گیگاهرتز می‌رسد که ۳۰۰ مگاهرتز از نسخه استاندارد بالاتر است.

برای کاهش دما از خنک‌کننده مایع ۲۴۰ میلی‌متری «AIO» درون کیس «ITX» استفاده شده تا این واحد پردازش سریع AMD با ۸ هسته در زمینه مدیریت دما با مشکل مواجه نشود. برای دستیابی به فرکانس ۴.۳ گیگاهرتز، فرد آزمایش‌کننده مجبور به افزایش ولتاژ تا ۱.۳۴ ولت شده. با افزایش فشار، دمای تمام هسته‌های این APU‌ به ۷۶ درجه رسیده است.

این پردازنده در بنچمارک «AIDA64» با فرکانس ۴.۳ گیگاهرتز و رم DDR4 به تاخیر ۶۲.۸ نانوثانیه دست پیدا کرده که عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود. در بنچمارک «Cinebench R15»، این APU امتیاز ۲۰۷۹ را کسب کرده، در حالی که امتیاز آن در تست چند هسته‌ای «Cinebench R20» به ۴۷۸۹ رسیده است.

این APU تست «(SuperPI (1M» را در مدت زمان ۹.۹۳۸ ثانیه به پایان رسانده و در بنچمارک CPU-z در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیازهای ۵۰۷.۸ و ۵۶۱۲.۲ شده که نزدیک به ۵ درصد عملکرد چند هسته‌ای بهتری نسبت به پردازنده اینتل Core i9-9900KF دارد.

AMD رایزن 7 4700G به واحد گرافیکی Vega 8 مجهز شده که در تست‌های گرافیکی فرکانس آن بجای ۲.۱ گیگاهرتز، روی ۲.۴ گیگاهرتز تنظیم شده است. اسکرین‌شاتی از بنچمارک‌های گرافیکی منتشر نشده و تنها کاربر به اعلام امتیاز ۵۱۰۰ در «3DMark Firestrike»‌ و امتیاز ۲۷۰۰ در «3DMark Firestrike Extreme» کفایت کرده است، البته این امتیازها در نمونه نهایی APU جدید ای ام دی بالاتر خواهد بود.

AMD رایزن 7 4700G

GPU ای ام دی Vega 8 در بنچمارک 3DMark Firestrike عملکرد بهتری از کارت‌های گرافیک رادئون RX 550 و RX 460 از خود نشان داده و تقریبا عملکردی مشابه با GeForce GTX 950 داشته است. کارت گرافیک RX 550 در این بنچمارک به امتیاز ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ دست پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    اونی که همچین پرتدازنده ای میگیره حتما گرافیک رو هم مجزا میگیره کاش اینو مثل سری x میزد

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    توی این نسل AMD فقط تو تراشه‌های پایین رده‌اش gpu قرار داد و همین باعث شد تا کارتهای رده میانی و بالارده بشدت قیمت رقابتی داشته باشن و همین هم کمر اسنتل رو شکوند، نمیدونم چرا میخواد دست به ترکیب برنده بزنه و حتی روی چیپ تقریبا سطح بالای 4700 هم gpu قرار بده

    • فیتوپلانکتون
      فیتوپلانکتون | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

      بنظرم برای جلب نظر افرادی که پردازش های مبتنی بر cpu را معیار تصمیم گیری خرید دارند، وجود گرافیک قدرتمند در متقاعدسازی برگ برنده ست. بهرحال شاید ۵٪ تفاوت پردازشگر مرکزی خیلی تصمیم‌ساز نباشه ولی چندبرابر قدرت گرافیکی و پشتیبانی از کلاک بالاتر رم‌ها نظر هر عاقلی رو برمیگردونه

مطالب پیشنهادی