ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر
تکنولوژی

رانندگان بریتانیایی با شکایت از اوبر خواستار افشای الگوریتم‌های پنهان اپلیکیشن شدند

دو راننده بریتانیایی روز دوشنبه با حمایت اتحادیه بین المللی کارکنان حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن (IAATW)، سازمان دسترسی به اطلاعات جمع آوری شده از کارکنان (Worker Info Exchange) و اتحادیه پیک‌ها و رانندگان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

دو راننده بریتانیایی روز دوشنبه با حمایت اتحادیه بین المللی کارکنان حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن (IAATW)، سازمان دسترسی به اطلاعات جمع آوری شده از کارکنان (Worker Info Exchange) و اتحادیه پیک‌ها و رانندگان اپلیکیشنی بریتانیا (ADCU)، از اوبر در دادگاهی در آمستردام هلند شکایت کردند.

شاکیان مدعی هستند که اوبر اجازه دسترسی به اطلاعات این شرکت مطابق مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) را نداده است. به گفته آن‌ها اوبر «پروفایل‌های مخفی از رانندگان» ایجاد کرده که در آن‌ها اطلاعاتی از عملکرد راننده مثل دیر رسیدن به مقصد، اطلاعات مربوط به کنسل شدن سفر و رفتار راننده ثبت شده است. به گفته شاکیان این مورد با اصرار اوبر مبنی بر اینکه «رانندگان این شرکت خوداشتغال بوده و مشمول کنترل مدیریتی نمی‌شوند» در تضاد است.

شاکیان در ادامه شکایت خود مدعی شده‌اند که اوبر به رانندگان اجازه دسترسی به اطلاعاتشان را نمی‌دهد. به گفته آن‌ها عدم دسترسی رانندگان به پروفایل خود و الگوریتم‌هایی که عملکرد آن‌ها را می‌سنجد، زمینه را برای تبعیض و سو استفاده‌ فراهم می‌کند.

شاکیان برای خاتمه دادن به شکایت خود خواستار ایجاد یک دیتابیس آزاد شده‌اند که امکان دسترسی به اطلاعات جمع آوری شده از رانندگان اوبر را به اتحادیه‌ها می‌دهد. شاکیان از دادگاه درخواست کرده‌اند تا به ازای هر روزی که اوبر از قوانین محافظت از داده سرپیچی کرد، این شرکت را ۱۰ هزار یورو جریمه کنند.

شاکیان به منظور حمایت مالی از شکایت خود کمپینی در سایت CrowdJustice تشکیل داده و از رانندگان بریتانیایی اوبر و همچنین سرویس ارسال غذای این شرکت یعنی Eats درخواست پشتیبانی کرده‌اند. «Yaseen Aslam»، رییس اتحادیه بین المللی کارکنان حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن گفت:

«اوبر می‌گوید شما رییس خودتان هستید، ولی اپلیکیشن تمام تصمیمات را برای ما می‌گیرد. ما حق دسترسی به اطلاعات خودمان را داریم و حق داریم بدانیم هوش مصنوعی اوبر چگونه با ما رفتار می‌کند.»

سخنگوی اوبر در پاسخ به این شکایت گفت: «تیم حریم خصوصی ما به سختی در تلاش است تا به درخواست‌های دسترسی به داده‌های شخصی پاسخ دهد. در موارد خاص مثل زمان‌هایی که داده‌ای وجود ندارد و یا فاش کردن آن حق فرد دیگری را تحت قوانین GDPR ضایع می‌کند، از ارائه اطلاعات معذوریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    یعنی شما میخواید بگید حتی برنامه های آمریکایی هم حتی به معروفی اوبر هم اطلاعات کاربران رو جمع آوری میکنه،
    نه خیر

مطالب پیشنهادی