ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مرورگر اندرویدی کروم به قابلیت زمانبندی دانلود مجهز می‌شود

گوگل همه روزه مشغول توسعه مرورگر پرمخاطبش یعنی کروم است و این موضوع در مورد نسخه اندرویدی آن هم صدق می‌کند. حالا گزارشی تازه منتشر شده که نشان می‌دهد مرورگر اندرویدی کروم بزودی قابلیتی جهت ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

گوگل همه روزه مشغول توسعه مرورگر پرمخاطبش یعنی کروم است و این موضوع در مورد نسخه اندرویدی آن هم صدق می‌کند. حالا گزارشی تازه منتشر شده که نشان می‌دهد مرورگر اندرویدی کروم بزودی قابلیتی جهت مدیریت و زمان‌بندی دانلود دریافت می‌کند.

در حال حاضر کروم محبوب‌ترین مرورگر اینترنت در جهان به شمار می‌آید که به لطف سیستم عامل اندروید که متعلق به گوگل است، در بین کاربران موبایل‌های هوشمند هم به خوبی جا افتاده و پرمخاطب است. در حالی که اغلب به‌روزرسانی‌های این اپلیکیشن تغییر محسوسی ایجاد نمی‌کنند، این بار تجربه کاربران در زمینه دانلود یک گام به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

طبق گزارشی که از سوی Techdows منتشر شده، گوگل در حال توسعه قابلیتی به نام «Download Later» است که در آینده به کروم اندرویدی اضافه خواهد شد. با استفاده از این ابزار کاربران دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود ثانویه نیازی نخواهند داشت و می‌توانند دانلودهای خود را به سادگی زمان‌بندی کنند. به این ترتیب که قبل از هر دانلودی، کاربر می‌تواند تاریخ و ساعت خاصی را تعیین کرده تا دانلود به صورت خودکار در آن موعد شروع شود.

در حال حاضر سرویس دانلود گوگل کروم قابلیت‌های بسیار محدودی ارائه می‌کند؛ در واقع کاربران تنها می‌توانند محل ذخیره‌سازی دانلود را انتخاب کرده و یا دانلودهای خود را به زمان دسترسی به وای-فای موکول نمایند.

اما در نسخه آزمایشی جدید کروم Canary، کاربران می‌توانند فلگ جدید Download Later را فعال کرده و این قابلیت تازه را مورد آزمون قرار دهند. علاوه بر این قابلیتی کلی هم در بخش تنظیمات اضافه می‌شود که از طریق آن می‌توان تاریخ و زمان به خصوصی را برای دانلود تمام موارد تعیین کرد. مثلا نیمه‌شب‌ها که معمولا نرخ اینترنت کاهش می‌یابد، می‌تواند انتخاب همیشگی شما برای دانلود تمام گزینه‌های مورد نظرتان در طول روز باشد.

هنوز معلوم نیست نسخه نهایی این به‌روزرسانی چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت، اما با توجه به سپری شدن فاز آزمایشی، به نظر می‌رسد فاصله خیلی زیادی تا دریافت قابلیت Download Later نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alimo
    alimo | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    ???

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    ? عالی میشه

مطالب پیشنهادی