ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک: چیپ نورالینک استریم مستقیم موزیک به مغز را ممکن می‌کند

ایلان ماسک مدعی شد استارتاپ علوم اعصاب «نورالینک» در حال توسعه تراشه‌ای است که اجازه استریم مستقیم موزیک به مغز را می‌دهد. ایلان ماسک که قصد دارد ماه آینده اطلاعات جدیدی از چیپ نورالینک منتشر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک مدعی شد استارتاپ علوم اعصاب «نورالینک» در حال توسعه تراشه‌ای است که اجازه استریم مستقیم موزیک به مغز را می‌دهد.

ایلان ماسک که قصد دارد ماه آینده اطلاعات جدیدی از چیپ نورالینک منتشر کند، در توییتر اطلاعات کمی از فناوری این شرکت را فاش کرد. وی در پاسخ به یکی از کاربران گفت که تکنولوژی نورالینک به مردم اجازه می‌دهد تا «از چیپ‌های این شرکت به موزیک گوش کنند.» وی افزود این چیپ توانایی کنترل کردن سطح هورمون‌ها را نیز به بشر خواهد داد و مزایایی همچون توانایی‌های بهبود یافته، تصمیم گیری بهتر، کاهش استرس و غیره را به ارمغان خواهد آورد.

نورالینک به دنبال قرار دادن رشته های بسیار نازک در مغز است

نورالینک از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۶، تنها یک کنفرانس خبری بزرگ برای تشریح کارکرد فناوری این شرکت برگزار کرده است. ماسک در رویدادی در سال ۲۰۱۹ گفت که این شرکت در حال توسعه دیوایسی است که ارتباط مستقیم بین کامپیوتر و چیپ درون مغز را امکان پذیر می‌کند.

وی گفت که این فناوری در آغاز برای افرادی که از بیماری‌های مغزی همچون پارکینسون رنج می‌برند استفاده خواهد شد، اما افزود هدف نهایی نورالینک این است تا توانایی رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته را به انسان‌ها بدهد.

به گفته ماسک عمل جراحی قرار دادن این چیپ درون مغز انسان شبیه عمل لیزیک چشم (Lasik) است. وی افزود در طول عمل یک ربات جراح رشته‌های انعطاف پذیر را درون مغز قرار داده و آن را به چیپ کامپیوتری کوچک با قابلیت کاشته شدن در مغز وصل می‌کند.

نورالینک به منظور افزایش نیروی انسانی ۱۱ موقعیت شغلی را برای استخدام مهندس مکانیک، مهندس نرم افزار ربات و تکنسین بافت شناسی منتشر کرده است. ماسک همچنین در توییتی از افرادی که تخصص بالایی در گجت‌های پوشیدنی دارند دعوت به همکاری کرده است: «اگر مشکلات سخت گوشی‌ها یا پوشیدنی‌ها مثل درزگیری، پردازش سیگنال، شارژ القایی، مدیریت مصرف برق و غیره را حل کرده‌اید، لطفاً به کار کردن در نورالینک فکر کنید.»

ماسک اواخر تیر ماه امسال مدعی شد که چیپ نورالینک توانایی درمان افسردگی و اعتیاد را با «آموزش دوباره» قسمت‌هایی از مغز که مسئول این دو عامل هستند دارد. آزمایش این چیپ روی حیوانات آغاز شده و قرار بود آزمایش‌های انسانی نیز سال جاری میلادی انجام شوند، اما جزئیات آن هنوز به طور عمومی منتشر نشده است. ایلان ماسک اطلاعات بیشتر از این چیپ را در ۲۸ اوت (۷ شهریور) فاش می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    چرت میگه، ببینید ۲۰ سال دیگه هم این تکنولوژی کاشتنی توی مغز انسان سالم نمیاد، شاید فقط مریض ها و ...

    • i۲sight
      i۲sight | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

      اگر به اینا باشه که نه اینقدر طول نمی کشه ...اگر به دوستان شما باشه که تا صد سال دیگه همچنان در حال اصلاح قوانین رفتن به خلا و استبرا و تفخیذ هستیم

  • Mohammad Siushi
    Mohammad Siushi | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    من مرید این مردم لعنتی ایلیان ماسک یک تنه حدود ۵۰ الا ۱۰۰ سال جلو انداخت بشریتو کاری میکنه که فقط در تخیل میگنجد دمش گرم

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    عملا داریم‌به عصر سایبورگها پارد میشیم تبریک‌میگم به امید دنیایی بهتر

  • jim kabir
    jim kabir | ۳۱ تیر ۱۳۹۹

    ایلان داداش مراقب باش دزدای چشم بادومی بدجور له له تکنولژی های شرکتتو میزنن همچنین منابع کشور عزیز مارو ما میزنن مراقب باش
    ایشالا که دستشون به هیچکدوم نرسه

    • Ahmad.Eskati
      Ahmad.Eskati | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      اونی که منابع کشورمون رو میزنه دوست و برادر آقایون(لبنان، سوریه، عراق) هستش

مطالب پیشنهادی