ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جف بزوس
تکنولوژی

ثروت مالک آمازون در یک روز ۱۳ میلیارد دلار بیشتر شد؛ بزوس تریلیون دلاری می‌شود؟

ایالات متحده به شدت در حال مبارزه با رکود اقتصادی است و میلیون‌ها شهروند آمریکایی به خاطر پاندمی ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند؛ اما در همین حین «جف بزوس» مالک کمپانی آمازون ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

ایالات متحده به شدت در حال مبارزه با رکود اقتصادی است و میلیون‌ها شهروند آمریکایی به خاطر پاندمی ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند؛ اما در همین حین «جف بزوس» مالک کمپانی آمازون کار خودش را به بهترین نحو ممکن ادامه می‌دهد و حتی در یک روز درآمدی ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت می‌رساند.

به گزارش بلومبرگ، ارزش دارایی‌های جف بزوس در روز گذشته با ۱۳ میلیارد دلار افزایش به رقم ۱۸۹.۳ میلیارد دلار رسیده است؛ این اتفاق بزرگترین رشد ارزش یک روزه در تاریخ شرکت به حساب می‌آید.

علت اصلی این افزایش قابل توجه دارایی‌های جف بزوس، رشد ۷۳ درصدی ارزش سهام آمازون در بازار بورس و اوراق بهادار آمریکا است؛ چرا که در دوران کرونا و الزام به خانه‌نشینی، میزان سفارشات آنلاین و خرید از راه دور به اندازه چشم‌گیری زیاد شده. این در حالی است که به عنوان مثال ارزش سهام مایکروسافت تنها ۴.۳ درصد و ارزش سهام تسلا تنها ۹.۵ درصد رشد داشته.

مجموعه مطالعاتی دیگر که در ماه آپریل منتشر شد، نشان می‌دهد ارزش دارایی‌ها و درآمد ۳۴ نفر از ثروتمندترین افراد ایالات متحده، از جمله جف بزوس، ایلان ماسک، اریک یوان، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو و بسیاری دیگر، در دوران پاندمی کرونا با رشد همراه بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند رشد ارزش دارایی بزوس در روزهای اخیر کاملا بی‌سابقه بوده و به صورت روزانه افزایش پیدا کرده است.

البته با وجود اینکه عملکرد غول‌های حوزه فناوری در دوران پاندمی خوب بوده، «چاک کالینز» کارشناس اقتصاد مدعی است در مجموع ابتدا تا پایان کرونا، ثروتمندان تا حدودی پول از دست خواهند داد و ضرری کلی متحمل خواهند شد. البته او تاکید می‌کند که بعد از اتمام پاندمی، «آنها با رشدی خیلی سریع‌تر از دیگر صنوف همراه خواهند شد و بازار خود را باز می‌یابند».

بلومبرگ اشاره دارد ارزش دارایی‌های همسر سابق بزوس که سال پیش از مالک آمازون جدا شد هم طی روز گذشته ۴.۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب او در رتبه سیزدهمین فرد ثروتمند در دنیا و دومین خانم ثروتمند در جهان (بعد از فرانسوا بتانکور می‌یر، وارث مالک برند لورئال) قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    اونجا ارزش سهام بر اساس سود شرکته اینجا اصلا معلوم نیس بر اساس چیه ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی