ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین نیکون Z5 معرفی شد؛ فول فریم بدون آینه با قیمت ۱۳۹۹ دلار

سال گذشته میلادی نیکون از اولین دوربین‌های فول فریم بدون آینه خود، Z7 و Z6 رونمایی کرد و حالا دوربین نیکون Z5 را با سنسور فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی معرفی کرده است. این دوربین نیکون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سال گذشته میلادی نیکون از اولین دوربین‌های فول فریم بدون آینه خود، Z7 و Z6 رونمایی کرد و حالا دوربین نیکون Z5 را با سنسور فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی معرفی کرده است.

این دوربین نیکون در مقایسه با برادران خود قابلیت‌های کمتری دارد، با این حال همچنان امکانات مناسبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این دوربین نمایشگر وضعیت ندارد، در ساخت بدنه آن از پلاستیک بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر استفاده شده و سنسور آن نیز Backside-illuminated نیست. علاوه بر این موارد به علت کراپ 1.7x، دوربین ایده‌آلی برای ضبط ویدیوهای 4K محسوب نمی‌شود.

با وجود چنین ضعف‌هایی، دوربین جدید نیکون به نمایشگر لمسی ۳.۲ اینچی، پردازنده Expeed 6 و لرزشگیر درون بدنه مجهز شده و همچنین نمایاب ۳.۹ میلیون نقطه‌ای OLED دارد. نیکون Z5‌ یکی از مشکلات بزرگ دوربین‌های Z6 و Z7، یعنی پشتیبانی از فرمت XQD را برطرف کرده است.

دوربین‌های Z6 و Z7 تنها از یک درگاه کارت حافظه بهره می‌برند که قادر به پشتیبانی از فرمت XQD است و کاربران را مجبور به خرید کارت‌های حافظه گران قیمت می‌کند که برای بسیاری از عکاسان آزاردهنده است. حالا این مشکل در دوربین جدید وجود ندارد و نیکون Z5 دارای دو درگاه کارت UHS-II SD است.

کاربران با این دوربین می‌توانند ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰، ۲۵ و ۲۴ فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080p با نرخ ۶۰، ۵۰، ۳۰، ۲۵ و ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط کنند. نیکون Z5 از لرزشگیر ۵ محوره بهره می‌برد و همچنین به پورت USB Type-C مجهز شده است. وزن این دوربین بدون باتری و کارت حافظه برابر ۵۹۰ گرم بوده و با این موارد به ۶۷۵ گرم می‌رسد.

نیکون علاوه بر معرفی این دوربین، از لنز جدیدی برای سری Z خود رونمایی کرده که کوچکترین لنز فول فریم Z تا به امروز محسوب می‌شود. این لنز ۵۰-۲۴ میلی‌متر f/4-6.3 زمانی که بسته باشد طولی کمتر از ۷.۵ سانتی‌متر سانتی‌متر دارد که آن را تبدیل به یک لنز کامپکت و قابل حمل می‌کند.

نیکون Z5 از ماه آینده میلادی با قیمت ۱۳۹۹.۹۵ دلار وارد بازار می‌شود که ۶۰۰ دلار از دوربین نیکون Z6 ارزان‌تر است. با وجود این موضوع، قیمت ۱۴۰۰ دلاری تنها مربوط به بدنه می‌شود و اگر خواهان خرید آن با لنز جدید نیکون باشید، باید ۱۶۹۹.۹۵ دلار به این شرکت هزینه پرداخت کنید. قیمت این دوربین با لنز ۲۰۰-۲۴ میلی‌متری f/4-6.3 به ۲۱۹۹.۹۵ دلار می‌رسد.

نیکون ماه آینده ابزاری را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند که توسط آن می‌توان از بسیاری از دوربین‌های DSLR و سری Z این کمپانی به عنوان وبکم استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی