ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری اسنپ، کاله، هلال احمر؛ بسته‌های حمایتی به آسیب‌دیدگان کرونا می‌رسد

با همکاری شرکت‌های «اسنپ»، «کاله» و «هلال احمر»، ۲۰۸۳ بسته حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی در قالب کمپین «به هم دلگرمیم» بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان‌های تهران، قم، مازندران و خوزستان توزیع ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۰

با همکاری شرکت‌های «اسنپ»، «کاله» و «هلال احمر»، ۲۰۸۳ بسته حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی در قالب کمپین «به هم دلگرمیم» بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان‌های تهران، قم، مازندران و خوزستان توزیع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ،‌ در این طرح که از روز شنبه ۲۱تیرماه آغاز شد، ابتدا ۱۰۰۰بسته برای ارسال به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا آماده شد. بعد از آن طبق فراخوان شرکت اسنپ در شبکه اجتماعی توییتر، قرار شد به ازای هر ریتوییت توسط کاربران، یک بسته اضافه‌تر به دست خانواده‌هایی که معیشت‌شان تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته برسد. با مشارکت و همراهی کاربران توییتر،  ۱۰۸۳بسته دیگر به این حرکت جمعی اضافه شد. در نهایت تعداد بسته‌های حمایتی به ۲۰۸۳عدد رسید و این مشارکت مردمی موجی از دلگرمی برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا به همراه داشت.

سبدهای دلگرمی حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی، شامل ۴پاکت شیر تتراپک یک‌لیتری کم‌چرب، یک بسته پنیر سفید تازه ۴۰۰گرمی،  ۴پاکت خامه تتراپک، ۲بطری دوغ ۱.۵لیتری، ۲بطری نوشابه لاکی‌دو ۱.۵لیتری، یک سطل ماست کم‌چرب پروبیوتیک ۲.۲کیلویی، یک بسته مخلوط سبزیجات منجمد ۴۰۰ گرمی، یک بسته سیب‌زمینی سرخ‌کرده ۷۵۰گرمی، یک بسته لوبیا سبز ۴۰۰گرمی، یک بسته برگر (۳۰درصدی)  ۵عددی،  یک بسته کباب‌لقمه ۹عددی و۲بسته کوکتل مرغ ۳۰۰گرمی، در مجموع به ارزش ۲۰۰هزار تومان است که از سوی شرکت «کاله» تامین می‌شود و با کمک شرکت «اسنپ» به دست خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا می‌رسد. همچنین فهرست این خانواده‌های نیازمند به وسیله سازمان مددکاری جمعیت «هلال‌احمر» با کمک وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های حمایتی شناسایی شده است.

«محمد نصیری»، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر درباره چگونگی شناسایی این خانواده‌ها می‌گوید: «خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در حقیقت سه دسته هستند؛ اول بیماران مبتلا به کرونا که به واسطه بیماری، شغل‌شان را از دست داده‌اند. دوران نقاهت بیماری‌شان طولانی بوده و بعد از آن نتوانسته‌اند به جامعه برگردند. افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که یا سرپرست خانوار بوده‌اند یا فرد موثری که معیشت خانواده به عهده‌شان بوده و به واسطه فوت‌شان زندگی یک خانواده با مشکل روبه‌رو شده است. دسته سوم هم افرادی هستند که متاثر از کرونا، خسارت مالی شدید دیدند و نیاز به کمک دارند.»

او همچنین درباره طرح مسئولیت‌اجتماعی «اسنپ»، «کاله» و «هلال‌احمر» حس خوبی دارد و آن را یک مسئولیت اجتماعی هوشمندانه می‌داند: «در بحث مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌ها می‌توانند در حوزه تخصصی خودشان کمک کنند و در کنار ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی به بهترین خروجی ممکن برسند. همکاری این سه شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی بسیار هوشمندانه بود، چرا که هم بسته‌های غذایی حمایتی تامین شد، هم با کمک ظرفیت توزیع شرکت اسنپ و شناسایی هلال‌احمر به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد، تا به این ترتیب دست‌کم برای مدت زمانی سبد محصولات پروتئینی و لبنی خانواده‌ها تامین شود.»

نصیری در پایان اضافه می‌کند: «پیش‌تر تصور می‌کردیم مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در حال بازگشت باشند، ولی آمار شیوع جدید نگرانی بیشتری به بار آورده است. روزانه هم‌وطن‌های زیادی را از دست می‌دهیم. بنابراین نیاز به مشارکت بنگاه‌های اقتصادی بیش از پیش احساس می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی