ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت خانه دو طبقه در اروپا با پرینتر سه بعدی [تماشا کنید]

کمپانی بلژیکی «Kamp C» بزرگترین خانه یک تکه با پرینتر سه بعدی در اروپا را ساخت. برای این کار از بزرگترین پرینتر سه بعدی این قاره استفاده شده است. ساخت خانه با پرینتر سه بعدی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کمپانی بلژیکی «Kamp C» بزرگترین خانه یک تکه با پرینتر سه بعدی در اروپا را ساخت. برای این کار از بزرگترین پرینتر سه بعدی این قاره استفاده شده است.

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی مزایایی زیادی دارد. می‌توان با این فناوری خانه‌ها را بسیار سریع‌تر ساخت و همچین مقرون به صرفه‌تر است. قبل از اینکه هیجان‌زده شوید باید بگوییم که این خانه تنها یک دمو بوده و هم اکنون نمی‌توان در آن زندگی کرد، البته این خانه فضای کافی دارد و حتی به برخی تجهیزات مانند پنل‌های خورشیدی مجهز شده است.

مدیر این پروژه، «Marijke Aerts» در صحبت با رسانه New Atlas اعلام کرده:

«مقاومت فشاری این ماده سه برابر بیشتر از آجر معمولی مورد استفاده در ساخت سریع خانه است. علاوه بر الیاف موجود در بتن، میزان تقویت‌کننده توری مشبک فلزی آن نیز بسیار محدود است. استفاده از فناوری پرینت سه بعدی، صرفه جویی ۶۰ درصدی در مواد، زمان و بودجه را در پی داشته است.»

این خانه ۹۱ متری دو طبقه بجای اینکه قابل استفاده باشد، نشان‌دهنده این موضوع است که می‌توان از پرینترهای سه بعدی برای ساخت خانه‌ها استفاده کرد و احتمالا در آینده خانه‌های واقعی با این فناوری ساخته می‌شوند و در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. ساخت این ساختمان سه هفته طول کشیده، اما به گفته Kamp C می‌توان مدت زمان این فرایند را در آینده به دو روز کاهش داد.

فضای داخلی این خانه مشابه با آپارتمان‌های معمولی در بلژیک است، البته همانطور که گفته شد امکان زندگی در آن وجود ندارد و به عنوان یک پروژه تحقیقاتی که دولت بودجه آن را تامین کرده، ساخته شده است.

این ساختمان دارای سالن ورودی، دو اتاق کنفرانس و آشپزخانه است. شرکت Kamp C به این خانه سیستم گرمایش از کف، پمپ حرارتی و پنل‌های خورشیدی را اضافه کرده تا از نظر مصرف انرژی نیز وضعیت بهینه‌ای داشته باشد. در آینده بام سبز نیز به این خانه اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza amini
    alireza amini | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    در ایران هم اولین بار 3drd پرینتر سه بعدی بتن ساخت 😏

مطالب پیشنهادی