ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جرایم سایبری
تکنولوژی

سرقت اسرار واکسن کرونا و اطلاعات نظامی؛ آمریکا علیه دو هکر چینی اعلام جرم کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا دو هکر چینی را به سرقت اسرار تجاری و اطلاعات ارزشمند از کمپانی‌های مختلف از جمله شرکت‌های داروسازی فعال در زمینه توسعه واکسن کرونا متهم کرد. به گفته دادستان‌های آمریکا، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا دو هکر چینی را به سرقت اسرار تجاری و اطلاعات ارزشمند از کمپانی‌های مختلف از جمله شرکت‌های داروسازی فعال در زمینه توسعه واکسن کرونا متهم کرد.

به گفته دادستان‌های آمریکا، برخی از این حملات سایبری از طرف وزارت امنیت چین صورت گرفته و هم اکنون آن‌ها توسط FBI تحت تعقیب قرار دارند. «Li Xiaoyu» و «Dong Jiazhi» که از سال ۲۰۰۹ مشغول به فعالیت هستند، به کامپیوترهای «سایت هنفورد» وزارت انرژی حمله کردند و سپس مورد توجه وزارت دادگستری قرار گرفتند. سایت هنفورد یک مرکز هسته‌ای از رده خارج در ایالت واشنگتن است.

علاوه بر این حمله، آن‌ها متهم به نفوذ در شرکت‌های نرم‌افزاری، دفاعی، بازی و بیوتکنولوژی شده‌اند. حداقل در یکی از این حملات، آن‌ها یک کمپانی را تهدید به انتشار سورس کد به صورت آنلاین کرده‌اند و از آن‌ پول گرفته‌اند. در کیفرخواست وزارت دادگستری به ۲۵ کمپانی در کشورهای آمریکا، اروپا، استرالیا و کره جنوبی اشاره شده، البته نام آن‌ها اعلام نشده است.

هکر چینی

بیشتر این حملات در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، یعنی پیش از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته‌اند، با این حال به گفته وزارت دادگستری، این هکرها به کمپانی‌های داروسازی فعال در زمینه توسعه واکسن کرونا نیز حمله کرده‌اند. نزدیک به دو ماه پیش FBI هشدار داد که هکرهای تحت حمایت دولت پکن در حال تلاش برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات از تحقیقات پیرامون ویروس کرونا هستند. علاوه بر چین، روسیه نیز متهم به سرقت اطلاعات از کمپانی‌های سازنده واکسن کرونا شده، البته این اتهام را دولت لندن به این کشور وارد کرده است.

در این اعلام جرم عنوان شده که این دو هکر اطلاعات مربوط به برنامه‌های ماهواره‌های نظامی و سیستم‌های ارتباطی نظامی را به سرقت برده‌اند که مورد توجه وزارت امنیت چین است. علاوه بر این داده‌ها، گفته شده که هکرها به اطلاعات شخصی مخالفان دولت پکن مانند معترضان هنگ کنگی نیز دست پیدا کرده‌اند. اگر این دو هکر چینی دستگیر شوند، بیش از ۴۰ سال زندانی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲ مرداد ۱۳۹۹

    کمنیستای دزد

  • Arsin
    Arsin | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    دزدی که از دزد بدزدد، شاه دزد است. در کل دزدی از آمریکا چه اطلاعات باشد و چه تجهیزات و ... کار خوبی و قانونی است.

    • آریا
      آریا | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      در کل امریکا اگر شما ها رو مثل سگ بکشه و زیر بمب هاشون دفن کنه هم کار خیلی خوب و قانونی است ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی