ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری فیات کرایسلر و ویمو برای تولید اتومبیل‌های خودران

ویمو (Waymo) و فیات کرایسلر در همکاری با یکدیگر به دنبال توسعه و آزمایش ون‌های باربری خودران و دیگر خودروهای سبک وزن تجاری برای جابجایی مرسولات هستند. به گزارش CNBC، ویمو که زیرمجموعه شرکت آلفابت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ویمو (Waymo) و فیات کرایسلر در همکاری با یکدیگر به دنبال توسعه و آزمایش ون‌های باربری خودران و دیگر خودروهای سبک وزن تجاری برای جابجایی مرسولات هستند.

به گزارش CNBC، ویمو که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، در همکاری با فیات کرایسلر سیستم خودران خود موسوم به Waymo Driver را در ون Ram ProMaster این خودروساز ایتالیایی نصب می‌کند. از فناوری این شرکت در خودروهای تجاری سبک وزن مثل ون‌ها و پیکاپ‌های بزرگ برای ارسال سفارشات به مشتریان استفاده خواهد شد.

به موجب قرارداد مورد بحث، فیات کرایسلر شرکت ویمو را به عنوان شریک تجاری انحصاری برای فراهم کردن سیستم‌های خودران سطح ۴ برای تمام ماشین‌های این شرکت انتخاب کرد. اتومبیل‌های خودران سطح ۴ در بیشتر مواقع قادر به رانندگی خودکار بدون نظارت راننده هستند.

انتظار می‌رود این قرارداد با ادغام فیات کرایسلر و خودروساز فرانسوی Groupe PSA در آینده نزدیک و شکل گیری شرکت جدیدی به نام Stellantis، گسترش پیدا کند. فیات کرایسلر و ویمو از انتشار جزئیات مالی قرارداد خودداری کردند.

ویمو ماه گذشته میلادی با شرکت ولوو قرارداد همکاری به منظور تولید اتومبیل‌های خودران مخصوص سفرهای اشتراکی منعقد کرد. ولوو نیز همانند فیات کرایسلر شرکت ویمو را به عنوان تأمین کننده اصلی فناوری خودران سطح ۴ برگزید.

همکاری با خودروسازان برای آزمایش و تولید اتومبیل‌های خودران، یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت ویمو بوده است. فیات کرایسلر اولین خودروسازی بود که سال ۲۰۱۶ همکاری با ویمو را آغاز کرد و نسخه‌های مخصوصی از مینی ون پلاگین هیبریدی کرایسلر پسیفیکا را برای ویمو تولید نمود.

از شرکت ویمو به عنوان یکی از پیشگامان توسعه و بکارگیری فناوری خودران یاد می‌شود. این شرکت آذر ماه سال ۹۶ اولین سرویس تاکسی اینترنتی خود به نام Waymo One را راه اندازی کرد. این سرویس عمدتاً در شهر فینیکس ایالت آریزونا آمریکا خدمات دهی انجام داده و تاسی‌های خودران آن با نظارت راننده‌های تعلیم دیده فعالیت می‌کنند. این شرکت که سرویس تحویل مرسولات به نام Waymo Via را نیز دارد، ماه مارس از جذب سرمایه ۲.۲۵ میلیارد دلاری خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی