ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر مایکروسافت نگرانی در مورد انحصار اپل را به گوش کنگره رسانده است

مدیرعامل اپل اخیرا قبول کرده در کمیته ضدانحصار مجلس ایالات متحده آمریکا شهادت دهد، اما به نظر می‌رسد این کمیته چند هفته پیش با مدیر مایکروسافت مصاحبه کرده است. این کمیته با دقت بالایی پرونده‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مدیرعامل اپل اخیرا قبول کرده در کمیته ضدانحصار مجلس ایالات متحده آمریکا شهادت دهد، اما به نظر می‌رسد این کمیته چند هفته پیش با مدیر مایکروسافت مصاحبه کرده است.

این کمیته با دقت بالایی پرونده‌ها را بررسی می‌کند تا مقصر بودن کمپانی‌ها را تشخیص دهد و هم اکنون اپل به علت سیاست‌های اپ استور تحت نظر این کمیته قرار دارد. اخیرا The Information در گزارشی اعلام کرده که این کمیته چندین هفته پیش با مدیر مایکروسافت مصاحبه کرده است.

در این گزارش نوشته شده که مدیر مایکروسافت، «برد اسمیت» چندین هفته پیش به صورت ویدیو کنفرانس با اعضای کمیته صحبت کرده است. در حالی که در این جلسه از اسمیت برای بیان دیدگاه‌های مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری که در گذشته با قوانین ضدانحصار مواجه شده، دعوت به عمل آمده، طی این جلسه مدیر مایکروسافت از نگرانی‌های این کمپانی درباره نحوه مدیریت اپ استور توسط اپل سخن گفته است.

مدیر مایکروسافت

تیم کوک آخرین مدیرعامل ۴ شرکت بزرگ فناوری در ایالات متحده آمریکا است که شهادت در مقابل کمیته ضدانحصار را قبول کرد.

این اولین باری نیست که اسمیت به اپ استور حمله می‌کند، اما اشاره آن به فروشگاه‌های اپلیکیشن، شامل گوگل و اپل می‌شود. اسمیت در مصاحبه‌ای با پولیتیکو اعلام کرده:

«به باور من زمان آن رسیده که در واشنگتن یا بروکسل گفتگوهای تخصصی‌تری درباره ماهیت فروشگاه‌های اپلیکیشن، قوانین آن‌ها، قیمت‌‎ها و هزینه‌های دریافتی انجام شود. اگر امروز به صنعت نگاه کنید، به این موضوع پی می‌برید که فروشگاه‌های اپلیکیشن دیوار و دروازه‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند.

توسعه‌دهندگان باید قوانینی را رعایت کنند که نتیجه آن‌ها، امکان ورود به این فروشگاه‌ها و عبور از دروازه‌هایی است که خود شرکت‌ها ساخته‌اند. برخی مواقع برای عبور از این دروازه‌ها باید هزینه بالایی پرداخت کنید.»

کمیته ضدانحصار مجلس آمریکا تنها نهادی نیست که قوانین و سیاست‌های اپ استور اپل را بررسی می‌کند و دو تحقیق ضدانحصاری دیگر نیز در اتحادیه اروپا در جریان است. به نظر نمی‌رسد این تحقیقات در آینده نزدیک به پایان برسند و احتمالا جلسات زیادی برای بررسی وضعیت اپل برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی