ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فاصله جنسیتی در دنیای فناوری؛ آمار ثبت اختراع از سوی زنان رو به افزایش است

طبق گزارش‌های جدید، آمار ثبت اختراع از سوی زنان با افزایش قابل توجهی همراه بوده و نرخ کسانی که طی پنج سال اخیر حداقل دو بار ثبت اختراع داشته‌اند رو به رشد حرکت کرده، هرچند ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

طبق گزارش‌های جدید، آمار ثبت اختراع از سوی زنان با افزایش قابل توجهی همراه بوده و نرخ کسانی که طی پنج سال اخیر حداقل دو بار ثبت اختراع داشته‌اند رو به رشد حرکت کرده، هرچند هنوز تعداد کلی زنان مخترع بسیار کم است.

بر اساس داده‌های موجود در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده، تعداد زنانی که در زمینه ثبت پتنت فعال هستند بعد از دهه هشتاد میلادی با رشد قابل توجهی همراه شده است. در آن زمان تنها ۲۷ درصد از زنان بعد از پنج سال از ثبت اولین اختراعشان، مورد دیگری را ارائه می‌کردند، در حالی که این رقم در مورد آقایان ۳۸ درصد بود. اما در سال ۲۰۱۹ نرخ مورد بحث میان زنان به ۴۶ درصد و در میان مردان به ۵۲ درصد رسیده، که نشان می‌دهد فاصله بین جنسیت‌های مختلف در این زمینه رو به کاهش است.

اگرچه این آمار الهام‌بخش و دلگرم‌کننده به نظر می‌رسند، اما تعداد زنان مخترع به طور کلی چندان زیاد نیست. در مجموع در بین پتنت‌هایی که در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده، تنها در ۲۱.۹ درصد موارد نام مخترعی مونث به چشم می‌خورد که البته از آمار ۲۰.۷ درصدی سال ۲۰۱۶ بیشتر است. در همین حین تعداد زنان مخترع جدید هم تنها ۱۷.۳ درصد است که نسبت به آمار ۱۶.۶ درصدی سال ۲۰۱۶ رشدی نسبی را نشان می‌دهد.

«آندری ایانکو» مدیر واحد تجارت و مالکیت معنوی سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده، ضمن اشاره به محدودیت‌هایی که اجازه نمی‌دهد زنان به اندازه مردان فرصت نمایش توانایی‌ها و مهارت‌های خود را داشته باشند، در این رابطه توضیح می‌دهد: «برای حفظ جایگاهی که ما به عنوان پیشروان نوآوری در جهان در اختیار داریم، لازم است تنوع جنسیتی بیشتری در زمینه ثبت پتنت داشته باشیم.»

گفتنی است طبق آمار مندرج در این گزارش، حدود ۴۱ درصد از زنان مخترع از ایالات کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس یا ماساچوست هستند. در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ ایالت واشنگتن بیشترین درصد ثبت اختراع از سوی زنان را در اختیار داشته، و ایالت داکوتای شمالی هم کمترین سهم را داراست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی