ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با اپ Energy Notch آشنا شوید؛ مبدل ناچ صفحه به نشانگر باتری

با گذر از دوران حکمرانی گوشی‌های دارای حاشیه نمایشگر و رسیدن به عصر طلایی گوشی‌های بدون حاشیه و دارای ناچ، فضای جدیدی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت تا بتوانند ایده‌های خلاقانه‌شان را روی آن پیاده‌سازی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

با گذر از دوران حکمرانی گوشی‌های دارای حاشیه نمایشگر و رسیدن به عصر طلایی گوشی‌های بدون حاشیه و دارای ناچ، فضای جدیدی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت تا بتوانند ایده‌های خلاقانه‌شان را روی آن پیاده‌سازی کنند.

یکی از جدیدترین اقداماتی که انجام گرفته استفاده از فضای ناچ برای نمایش وضعیت باتری بوده، چیزی که اپلیکیشن Energy Notch را به سوژه امروز ما تبدیل کرده است. این اپ مستقل چهار مگابایتی کنترل ناچ نمایشگر گوشی را به دست خودتان می‌سپارد تا با رنگ‌آمیزی لبه‌هایش هم به زیبایی ظاهری گوشی‌تان اضافه کنید و هم وضعیت باتری را ببینید.

Energy Notch فقط با تعداد محدودی از گوشی‌ها سازگاری دارد که لیست آن‌ها فعلا شامل OnePlus 6, OnePlus 6T, OnePlus 7, OnePlus 7T, Xiaomi POCO F1 Redmi Note 7/S, Motorola One Power, Xiaomi Mi 10 Lite zoom, Xiaomi Mi 10 lite 5G می‌شود. در واقع گوشی‌هایی که ناچ به اصطلاح «قطره‌ای» شکل دارند.

با نصب اپلیکیشن و دادن دسترسی‌های لازم به آن می‌توانید روی ناچ گوشی فعالیت آن را ببینید و تنظیماتش را دستکاری کنید. Energy Notch می‌تواند حاشیه‌های ناچ را هم به صورت تک رنگ و هم به صورت رنگین کمانی (در نسخه پرو) در بیاورد به طوری که نمایانگر وضعیت باتری گوشی شما باشند. تغییر خیلی جالب و چشم‌نوازیست که جلوه خاص و منحصر به فردی به گوشی‌تان می‌دهد.

اما شاید بپرسید که فعالیت دائمی این اپ در پس‌زمینه و نیاز به پایش مدام باتری، آیا خودش به تنهایی عامل مصرف بیش از حد باتری نیست؟ توسعه‌دهنده Energy Notch که اینطور فکر نمی‌کند. در توضیحاتی که زیر لینک دانلود اپلیکیشن در پلی استور آمده، توسعه‌دهنده ادعا کرده که به واسطه کدنویسی صورت گرفته Energy Notch فقط زمانی که تغییری در وضعیت باتری پیش می‌آید خود را فعال کرده و بعد از آپدیت اطلاعات، سریعا به خواب می‌رود.

ضمن این که با قفل صفحه نمایش نور حاشیه ناچ هم خاموش می‌شود و این موضوع نمی‌تواند تأثیر زیادی روی مصرف باتری گوشی‌ شما بگذارد. با این حساب اگر با نصب اپ ظاهر و کارکردش را دوست داشتید خیلی نگران مصرف باتری نباشید و از جلوه‌ای که ایجاد شده لذت ببرید.

نکته‌ای هم هست که باید موقع استفاده از اپ آن را رعایت کنید. سازنده اپ در توضیحات آورده که در اندرویدهای جدید حتما حالت بهینه‌سازی باتری (Battery Optimization) را برای اپ Energy Notch غیر فعال کنید. در این صورت اپلیکیشن به درستی کار نخواهد کرد. ضمن این که یک سری مشکلات متداول و راهکارهای برطرف کردنشان را هم در همین صفحه می‌بینید که مطالعه‌شان خالی از لطف نیست.

اما با تمام صحبت‌هایی که کردیم، شاید بپرسید پس تکلیف گوشی‌های که ناچ‌هایی به غیر از حالت قطره‌ای دارند چه می‌شود؟ توسعه‌دهنده Energy Notch به فکر این افراد هم بوده. نسخه دیگری از همین اپلیکیشن با نام Energy Ring هم اخیرا منتشر شده که برای گوشی‌های دارای ناچ حلقه‌ای (فعلا خانواده گلکسی S10 سامسونگ) کاربرد دارد که لینک آن را می‌توانید در انتهای مقاله مشاهده کنید.

Energy Notch نمونه‌های مشابه دیگری هم دارد که با کمی جستجو در گوگل پلی به آن‌ها می‌رسید. شاید این اپ‌ها هنوز طرفداران زیادی نداشته باشند اما به نظر می‌رسد که با افزایش تولید گوشی‌های دارای ناچ در آینده شاهد ترند شدن اپ‌های این چنینی در استورها باشیم.

Energy Notch

Energy Notch

سازنده: IJP قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4 مگابایت زبان:
Energy Ring

Energy Ring

سازنده: IJP قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    ناچ هم بدرد بخور شد .

مطالب پیشنهادی