ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری فاکسکان برای تاسیس کارخانه چیپ‌سازی در چین

شرکت فاکسکان در حال کار روی یک پروژه جدید برای ساخت یک کارخانه پیشرفته تولید قطعات نیمه‌هادی در شهر «چینگ‌دائو» چین با سرمایه‌ ۸.۶ میلیارد دلاری است. فاکسکان که سازنده محصولات اپل است، با همکاری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

شرکت فاکسکان در حال کار روی یک پروژه جدید برای ساخت یک کارخانه پیشرفته تولید قطعات نیمه‌هادی در شهر «چینگ‌دائو» چین با سرمایه‌ ۸.۶ میلیارد دلاری است.

فاکسکان که سازنده محصولات اپل است، با همکاری گروه «Rongkong» که مورد حمایت دولت پکن است، این کارخانه را می‌سازد. بر اساس گزارش DigiTimes، منابع نزدیک به این سرمایه‌گذاری اعلام کرده‌اند که فاکسکان بدنبال ساخت یک محل جدید برای ارائه فناوری‌های پیشرفته بسته‌بندی است که شامل اتصال در سطح ویفر و پهنای خروجی می‌شود.

چیپ‌های ساخته شده در این کارخانه در شبکه 5G و دستگاه‌های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به گفته منابع، این کارخانه از سال آینده تولیدات خود را آغاز خواهد کرد و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای افزایش آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ است. این کارخانه می‌تواند ماهانه ۳۰ هزار ویفر ‍۱۲ اینچی تولید کند.

این اقدام فاکسکان باعث افزایش فعالیت آن در صنعت نیمه‌هادی می‌شود که البته روی تجارت نیمه‌رسانا‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. اخیرا این شرکت با دولت‌های محلی چنین برای چندین قرارداد به توافق رسیده است.

فاکسکان

ایالات متحده آمریکا تحریم‌ها علیه هواوی را افزایش داده و این شرکت نمی‌تواند چیپ‌های موردنیاز خود را از شرکت TSMC تهیه کند، موضوعی که می‌تواند در نهایت منجر به عرضه گوشی‌های سری میت ۴۰ با دو چیپست مختلف شود. علاوه بر TSMC، گفته شده که شرکت مدیاتک نیز همکاری خود با این غول فناوری را کاهش می‌دهد. به همین علت دولت چین سرمایه‌گذاری خود در صنعت نیمه‌هادی را افزایش داده و فعالیت SMIC نیز در این بخش گسترده‌تر شده است.

با توجه به این موارد، همکاری فاکسکان با یک شرکت چینی تحت حمایت دولت می‌تواند در نهایت به نفع این کشور تمام شود. اخیرا محققان چینی یک قدم به تولید چیپست‌های ۵ نانومتری نزدیک شده‌اند، البته این کشور هنوز راه طولانی برای پیشتازی در بازار نیمه‌هادی‌ها دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    فاکسکان باید تحریم بشه به خاطر همکاری با یک دولت دیکتاتور

    • Reza12022
      Reza12022 | ۴ مرداد ۱۳۹۹

      ??????????

مطالب پیشنهادی