ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

شبیه‌سازهای رضایت بخش، معرفی یکی از عجیب‌ترین سبک‌های موبایل

شبیه‌سازهای رضایت بخش، Satisfying Simulator یا هر اسمِ دیگری که روی آن‌ها بگذاریم اتفاق جدیدی در دنیای بازی‌های گوشی نیستند و هر چند وقت یک بار که ترندی اصطلاحا «رضایت بخش» (Satisfying) به راه می‌افتاد، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شبیه‌سازهای رضایت بخش، Satisfying Simulator یا هر اسمِ دیگری که روی آن‌ها بگذاریم اتفاق جدیدی در دنیای بازی‌های گوشی نیستند و هر چند وقت یک بار که ترندی اصطلاحا «رضایت بخش» (Satisfying) به راه می‌افتاد، بازی‌های‌ شبیه‌شان هم از راه می‌رسند.

وقتی اسپینرها دنیا را گرفتند مارکت‌ها پر شد از شبیه‌سازهای این وسیله یا به دنبال محبوبیت اسلایم‌ها، اپلیکیشن‌هایی عرضه شدند که در آن‌ها می‌توانستید با اسلایم مجازی بازی کنید.

اما اگر در گذشته فقط با یک ترندِ پر سر و صدا سازندگان به سراغ این بازی‌ها می‌رفتند، حالا هر ایده‌ای که سازنده فکر کند می‌تواند رضایت بخش باشد شبیه سازش را به موبایل می‌آورد.

البته بازی‌های این سبک معمولا دوام طولانی ندارند و خیلی زود خسته کننده می‌شوند ولی بعضا در همان چند دقیقه‌ای که تجربه‌شان می‌کنید آن‌قدر حس و حال خوبی می‌دهند که در پایان با خودتان می‌گویید ارزش دانلودش را داشت.

در این مطلب به سراغ همین سبک و بازی‌هایش رفته‌ایم. عناوینی که در آن‌ها می‌شود یک آیفون را خُرد کرد، میوه پوست کَند یا قهوه تزیین کرد و به دست مشتری داد.

i Peel Good

  • بازی آفلاین است

آن میوه پوست کَندنی که در پایان مقدمه مطلب گفتیم، مربوط به همین بازی است. در هر مرحله از i Peel Good یک میوه به بازیکن داده می‌شود تا با وسیله‌ای که در اختیار دارد، پوستش را بکند؛ کاری فوق‌العاده حوصله سر بر و خسته کننده که به لطف استفاده از صداهای مختلف برای پوست کندن و لرزش صفحه، در نهایت به تجربه‌ای تبدیل می‌شود که واقعا «رضایت بخش بودن» برازنده‌اش است. در همین سبک خُرد کردن و کار با چاقو، بازی Soap Cutting هم هست که در آن باید صابون‌ها را تیکه تیکه کنید.

i Peel Good

i Peel Good

سازنده: Lion Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 305.9 / 148.19 مگابایت زبان:

Will it Shred?

  • بازی آفلاین است

آیا خردش می‌کند؟ کلِ بازی براساس همین سوال ساخته شده و جوابش هم بله است؛ در Will it Shred می‌شود هر چیزی را خرد کرد. بازی یک دستگاه خُرد کن صنعتی در اختیار بازیکن می‌گذارد و او باید وسیله‌هایی که روی میز قرار دارند را به سمت این دستگاه هدایت کند تا تیکه تیکه شوند.

همان چیزی که i Peel Good را در رسیدن به رضایت بخش بودن کمک کرده، در اینجا هم به یاری Will it Shred آمده است. یعنی حضور وسیله‌های مختلف که خُرد کردن هرکدام‌شان صدای متفاوتی می‌دهند و باعث شده آن حس خُرد کردن کمی منتقل شود.

Will It Shred?

Will It Shred?

سازنده: BoomBit Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 367.9 / 104.98 مگابایت زبان:

Coffee Shop 3D

  • بازی آفلاین است

استودیوی Playgendary که Bowmasters و Polysphony را در کارنامه دارد، معدن بازی‌های این سبک است. آن‌ها حتی از اتو کردن هم سعی کردند یک تجربه رضایت بخش ارائه بدهند.

Coffee Shop 3D به عنوان یکی از جدیدترین ساخته‌های آن‌ها می‌خواهد این حسِ خوب را این بار در قالب تزیین قهوه به بازیکن منتقل کند. در هر مرحله از Coffee Shop 3D شکلی نشان داده می‌شود و براساس آن باید قهوه را تزیین کرد.

Coffee Shop 3D

Coffee Shop 3D

سازنده: Playgendary Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 402 / 56.08 مگابایت زبان:

Smash Hit

  • بازی آفلاین است

شبیه سازهای رضایت بخش می‌ساختند، وقتی شبیه ساز رضایت بخش ساختن مُد نبود. استودیوی Mediocre و بازی محبوبش Smash Hit را می‌گویم که با دست گذاشتن روی ایده شکستن شیشه‌ها و به‌خاطر فیزیک فوق‌العاده و البته آن صدای شکستنش، یکی از رضایت بخش‌ترین چیزهایی است که می‌شود روی گوشی پیدا کرد.

البته داستان Smash Hit با بقیه بازی‌های لیست فرق می‌کند. نه هایپر کژوال است و نه می‌خواهد شبیه ساز باشد اما اگر رضایت بخش بودنِ یک بازی را ملاک قرار بدهیم، Smash Hit به طرز اعتیادآوری این حس را می‌تواند به وجود بیاورد.

Smash Hit

Smash Hit

سازنده: Mediocre قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 94.9 / 77 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی