ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هجوم توییتر به طرفداران افراطی ترامپ؛ ۷ هزار حساب وابسته به QAnon حذف شد

توییتر از مقابله با جنبش تئوری توطئه راست تندرو «کیوانان» (QAnon) خبر داد. این شبکه اجتماعی ۷۰۰۰ حساب مربوط به این جنبش را مسدود کرده و برای بیش از ۱۵۰ هزار حساب دیگر محدودیت ایجاد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

توییتر از مقابله با جنبش تئوری توطئه راست تندرو «کیوانان» (QAnon) خبر داد. این شبکه اجتماعی ۷۰۰۰ حساب مربوط به این جنبش را مسدود کرده و برای بیش از ۱۵۰ هزار حساب دیگر محدودیت ایجاد کرده است.

به گزارش NBC News، توییتر علاوه بر برچسب‌گذاری محتوای خاص QAnon برای ممنوعیت طبق قوانین موجود، اعلام کرده که لینک‌های مرتبط با این جنبش که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌‌اند را نیز مسدود خواهد کرد و حساب‌های آن‌ها را به دیگران پیشنهاد نمی‌کند. از این پس با جستجو در توییتر این حساب‌ها در بالای نتایج قرار نمی‌گیرند و همچنین در موضوعات ترند شده نقش چندانی نخواهند داشت.

به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی در حال پی بردن به خطرات کیوانان هستند. کیوانان یک جنبش راست افراطی در آمریکاست که ادعا می‌کند «دولت پنهان» در ایالات متحده آمریکا علیه دونالد ترامپ و هواداران او فعالیت می‌کند. این جنبش تئوری‌های خطرناکی را ترویج می‌کند که برخی از آن‌ها می‌توانند در انتخابات ۲۰۲۰ تاثیر داشته باشند. افرادی که از این تئوری دفاع می‌کنند، باور دارند که دونالد ترامپ در حال یک مبارزه مخفیانه با سیاستمداران دموکرات متهم به قاچاق کودکان است. فیسبوک در مقابله با این جنبش با مشکلاتی مواجه شده و در حالی که نزدیک به دو ماه پیش برخی گروه‌های وابسته به این جنبش را حذف کرد، آن‌ها همچنان در این پلتفرم فعالیت دارند.

توییتر

توییتر در سال گذشته میلادی یک حساب مرتبط با کیوانان را معلق کرد و حتی «Roku» نیز یک کانال این جنبش را حذف کرده است. «ردیت» پیش از هر رسانه دیگری نزدیک به دو سال پیش گروه مرتبط با این جنبش را از پلتفرم خود حذف کرد.

توییتر اعلام کرده که همچنان پشتیبانی از این جنبش ادامه دارد و در هفته‌های اخیر آزار و اذیت کاربران توییتر توسط این حساب‌ها افزایش داشته است. این شبکه اجتماعی اعلام کرده که ۷۰۰۰ حساب بر اساس قوانین کنونی توییتر مسدود شده‌اند و احتمالا در آینده قوانین جدیدی برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری لینک‌های مرتبط با این جنبش وضع می‌شوند و همچنین حساب‌های بیشتری مسدود خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • RSDTyler
    RSDTyler | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    جنبش QAnon مال راستگراها یا طرفدارای ترامپ نیست و شامل تمام کسایی که فساد و فحشای مقامات دولتی آمریکا اعتراض دارند و خیلی بیشتر از چیزی که اینجا نوشته شده. تا حالا چندتا از افشاگر های این فساد کشته شدن مثل جفری اپستین. باید هم رسانه هاشون این خبر ها رو سانسور کنن. طرفدارای ترامپ کلی اکانت توی تویتر دارن و توییتر هم باهاشون مشکلی نداره ولی هرکسی به کیوآنون اشاره کنه سانسور میشه

  • آریا
    آریا | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    توییتر داره شورش رو در میاره ? ?
    به تو چه که به چی اعتقاد دارن
    به جای اینکه جلوی نفرت پراکنان رو بگیره که حرف از حذف یک کشور میزنند به طرفداران ترامپ گیر داده

  • molavy
    molavy | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    اونوقت یک عده تو ایران عاشق ترامپ هستن

    • فراز
      فراز | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      ترامپ شخص اول مملکت داخل آمریکاست، فکرکن توی ایران یک عده ساندیس خور معلوم الحال بیان یه جنبش راه بندازن و از شخص اول مملکت حمایت کنن و بعد یه سایت یا برنامه اجتماعی داخلی بجرم افراط گرایی مسدودشون کنه! و نه مسدود بلکه یه انتقاد خیلی جزئی کنه! چنان از همه طرف فریاد و فغان وا اسفا و وا اسلاما بلند میشه که به شب نرسیده دودمان اپلیکیشن به باد میدن و سر سازنده اپ روهم به پیشکش خدمت اعلی حضرت میارن! آره آزادی خوبه ولی برا بقیه

  • RSDTyler
    RSDTyler | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    آزادی بیان خوبه ولی برای بقیه کشورها

    • Patrick
      Patrick | ۲ مرداد ۱۳۹۹

      شما نظرات این ها رو خوندی ببینی چی میگن. اینا اکثرشون همونایی بودن که تو تظاهرات به پلیس اماکن عمومی حمله ور شدن

مطالب پیشنهادی