ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خنک‌کننده پوشیدنی سونی تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان را آسان‌تر می‌کند

Reon Pocket خنک کننده پوشیدنی ساخت سونی است که از طریق درگاه USB-C شارژ شده و به گوشی‌های اندرویدی و آیفون وصل می‌شود. این گجت با فشار دادن پد سیلیکونی پشت آن فعال شده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

Reon Pocket خنک کننده پوشیدنی ساخت سونی است که از طریق درگاه USB-C شارژ شده و به گوشی‌های اندرویدی و آیفون وصل می‌شود. این گجت با فشار دادن پد سیلیکونی پشت آن فعال شده و با استفاده از «اثر پلتیر» (Peltier) دمای سطح بدن را کاهش یا افزایش می‌دهد.

این دستگاه را با در دست گرفتن هم می‌توان استفاده کرد، اما برای بهره برداری حداکثری باید زیرپوش جیب دار سونی را خریداری کرد و دستگاه را درون آن قرار داد. این وسیله تنها ۸۰ گرم وزن داشته و به علت ضخامت کم به سختی از زیر لباس قابل تشخیص است.

به کمک اپلیکیشن می‌توان دما را در چهار سطح خنک و گرم تنظیم کرده و سرعت فن را تغییر داد. دستگاه مورد بحث با یکبار شارژ بسته به تنظیمات و شدت استفاده، ۲ تا ۳ ساعت قابل استفاده است. سونی می‌گوید این خنک کننده دمای سطح بدن را تا ۱۳ درجه سانتی گراد کاهش می‌دهد.

کارشناس سایت ورج عملکرد خنک کننده Reon Pocket را در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد و رطوبت ۸۰ درصد تابستان شهر توکیو، در کمترین تنظیمات خنک کنندگی مطلوب توصیف می‌کند. به گفته او نباید از این وسیله انتظارات زیادی داشت و با استفاده آن همچنان گرما و رطوبت محیط را حس می‌کنید، اما تحمل شرایط را برای شما آسان تر می‌کند.

خنک کننده Reon Pocket سونی

خنک کننده Reon Pocket و زیرپوش جیب دار به ترتیب با قیمت ۱۲۲ و ۱۷ دلار فقط در کشور ژاپن به بازار عرضه شده اند. اپلیکیشن این وسیله از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند بنابراین بیشتر کاربران بین المللی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • eagle2
    eagle2 | ۲ مرداد ۱۳۹۹

    عجب ایده چرندی. خنک کننده های پلتیه (peltier cooler) گرما را از یک طرف به طرف دیگه انتقال میدن، درست مثل چرخه ترمودینامیک یخچال و کولر گازی، اما با راندمان بسیار بسیار کمتر. مشکل اصلی اینجاست که ضخامت یک خنک کننده پلتیه، حدود 4-5 میلی متر هست و گرمای جذب شده از چشمه سرد (پوست) چند میلی متر اونطرف تر دفع میشه. در نتیجه این دستگاه داغ میشه و با توجه به نزدیک بودن به بدن، همه گرما بعلاوه انرژی مصرفی دستگاه دوباره به بدن برمیگرده. شاید فقط حالت گرم کننده این دستگاه بتونه تا حدی خوب کار کنه، که اونم ایده جدیدی نیست و شرکتهایی مثل کلمبیا و نورف فیس از سالها پیش کاپشنهای گرم کن دار رو به بازار عرضه کرده اند.

    • jim kabir
      jim kabir | ۲ مرداد ۱۳۹۹

      کسی نگفته اولین باره سونی گفته ما هم این محصولو داریم داره کار میکنه دوس داری بخر دوس نداری لچکی ماشینتو وا کن

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    سونی همیشه عالی

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    درود بر علم !!!

مطالب پیشنهادی