ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتاق بازرگانی ایران: تجهیزات فناوری اطلاعات باید از رده کالاهای لوکس خارج شوند

رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران با انتقاد از قرارگرفتن تجهیزات فناوری اطلاعات در حوزه کالاهای وارداتی لوکس، از متولیان خواست تا دستور رئیس جمهور در مورد اقتصاد دیجیتال را در برنامه قرار دهند. «محمدرضا طلایی» ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران با انتقاد از قرارگرفتن تجهیزات فناوری اطلاعات در حوزه کالاهای وارداتی لوکس، از متولیان خواست تا دستور رئیس جمهور در مورد اقتصاد دیجیتال را در برنامه قرار دهند.

«محمدرضا طلایی» در نشست کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی با انتقاد از قرار گرفتن تجهیزات فناوری اطلاعات در حوزه کالاهای وارداتی لوکس، از متولیان حوزه فناوری اطلاعات خواست تا دستورات رئیس جمهور برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و توسعه فناوری اطلاعات را به عنوان برنامه کاری خود قرار دهند و آن را جدی بگیرند. وی با بیان این مساله که دستگاه‌های دولتی باید از دستورات رئیس جمهور مبنی بر توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور پیروی کنند از آنها خواست تا تصمیم‌های مناسبی در این خصوص اتخاذ کنند.

طلایی با اشاره به اینکه در ایران هنوز هم تجهیزات فناوری اطلاعات در چارچوب کالاهای لوکس تلقی می‌شوند و این در حالی است که در هیچ کشوری در دنیا دیگر به این کالاها به عنوان کالای لوکس و تجملی نگاه نمی‌کنند، گفت: «فناوری اطلاعات  به عنوان موتور متحرک، می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد کمک کند و پایه و زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود.»

به گفته طلایی حوزه فناوری اطلاعات کارکردهای مختلفی از تجهیزات پزشکی گرفته تا هوا فضا دارد ولی تمام این مسائل نادیده گرفته می‌شوند: « با این وجود همچنان تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات در رده کالاهای آرایشی - بهداشتی کالای لوکس و تجملی تلقی می‌شود.» او با بیان این نکته که «نیاز داریم در دولت به این دانش برسیم که تجهیزات سخت‌افزاری چیستند و چه اهمیتی دارند» تاکید دارد که نگاه به تجهیزات فناوری باید تغییر پیدا کند.

گفتنیست از چند سال گذشته و با قرار دادن کالاهای ‌آی‌تی در بخش کالاهای لوکس، ارائه ارز دولتی به فعالان این بازار متوقف شد و این موضوع مورد انتقاد فعالان حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفته، آنها معتقدند در زمانه حاضر و به ویژه در ایام کرونا، کالاهای آی‌تی در حقیقت پیشران اقتصاد محسوب می‌شوند و نباید این نگاه را به آنها داشت.

طلایی همچنین باور دارد که با توجه به نرخ برابری ارز، ایران مزیت بسیار بالایی در صادرات محصولات مختلف به ویژه نرم‌افزارها، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد که با ارزبری کم می‌تواند ارزآوری بالایی برای اقتصاد کشور و فرصت‌های شغلی زیادی در را ایجاد کند:«نرخ ارز قطعاً در بخش تولید ما تبعات بسیار زیادی دارد و عملاً تولید کنندگان حوزه فناوری اطلاعات نمی‌توانند با وضعیت بی‌ثباتی در بازار ارز، برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته‌باشند و برای تأمین تجهیزات مورد نیازشان برای تولید با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۳ مرداد ۱۳۹۹

    دوستان من وضع مالیم بشدت داغونه...
    میخواستم ازتون نظر بخوام در مورد سایت های شرط بندی...
    کسی هست شرکت کرده باشه تو این سایت ها و برنده شده باشه؟
    کسی هست شرکت کرده باشه و سرش کلاه گذاشته باشن و حسابشو خالی کرده باشن؟
    خواهش میکنم کمکم کنین، چند وقتی هست فکرم همش شده این، هر روز میرم تو این سایت ها تا نقطه ی کارت به کارت میرم که شارژ کنم حسابمو اما پشیمون میشم و برمیگردم
    خواهش میکنم راهنماییم کنین و اگه تجربه ای دارین باهام درمیون بذارین، ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی