ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت تصحیح تماس چشمی را برای سرفیس پرو X منتشر کرد

مایکروسافت فناوری تماس چشمی این شرکت که با استفاده از هوش مصنوعی جهت نگاه کاربر را به سمت لنز دوربین تصحیح می‌کند، سرانجام برای سرفیس پرو X منتشر کرد. مایکروسافت مهر ماه سال ۹۸ از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

مایکروسافت فناوری تماس چشمی این شرکت که با استفاده از هوش مصنوعی جهت نگاه کاربر را به سمت لنز دوربین تصحیح می‌کند، سرانجام برای سرفیس پرو X منتشر کرد.

مایکروسافت مهر ماه سال ۹۸ از Eye Contact به عنوان یکی از قابلیت‌های انحصاری لپ تاپ سرفیس پرو X رونمایی کرد. به گفته مایکروسافت این قابلیت با استفاده از توانایی‌های هوش مصنوعی پردازنده SQ1، جهت نگاه کاربر را در تماس‌های تصویری به سمت لنز دوربین تصحیح می‌کند. این قابلیت حتی با تنظیم نبودن لنز دوربین و نگاه کردن کاربر به زیر نمایشگر، جهت نگاه او را به سمت دوربین تصحیح می‌کند تا از برقراری تماس چشمی مجازی اطمینان حاصل شود.

قابلیت تصحیح تماس چشمی پس از فعال شدن، نگاه کاربر را در اپ‌هایی مثل Zoom، اسکایپ یا گوگل Meet به خودکار تصحیح می‌کند. البته این قابلیت فقط زمانی فعال می‌شود که سرفیس پرو X در حالت منظره (Landscape) قرار گرفته باشد.

«پانوس پانای»، رییس بخش سرفیس در مراسم رونمایی از سرفیس پرو X اعلام کرد توانایی‌های منحصر به فرد هوش مصنوعی پردازنده SQ1 که مبتنی بر ARM بوده و توسط مایکروسافت و کوالکام ساخته شده است، امکان بهره برداری از فناوری Eye Contact در سرفیس پرو X را می‌دهد.

پانای افزود بکارگیری چنین قابلیتی در یک PC معمولی به حدود ۱۵ وات برق نیاز دارد، به همین دلیل استفاده از آن در کامپیوترهای ویندوزی x86 کاربردی نخواهد بود. وی مدعی شد پردازنده SQ1 پنجاه برابر برق کمتری مصرف کرده و بدون نیاز به پردازنده گرافیکی عملیات پردازش را انجام می‌دهد.

مایکروسافت تنها شرکت فعال در زمینه فناوری تصحیح تماس چشمی نیست. اپل در حال فعالیت روی قابلیت مشابهی به نام FaceTime Attention Correction است. نسخه اولیه این قابلیت در بتای iOS 13 رویت شد اما اپل آن را از نسخه نهایی حذف کرد. آنطور که گزارش شده این قابلیت سرانجام به iOS 14 خواهد آمد و کاربران آیفون و آیپد می‌توانند به زودی از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ مرداد ۱۳۹۹

    این قابلیت فوق‌العاده‌س. دقیقا یکی از باگ‌های بزرگ تماس‌های تصویری اینه که همه به مانیتور نگاه میکنن و عملا تماس چشمی بین دو شخص صورت نمی‌گیره.
    از الان میتونم پیشبینی کنم که سال دیگه طرفدارهای اپل با افتخار میان میگن اپل مخترع این ویژگی بوده در حالی که مایکروسافت اولین بار امسال داره اون رو ارائه میکنه ?

  • آریا
    آریا | ۳ مرداد ۱۳۹۹

    برای موبایل ها هم بیاد خیلی خوب میشه

  • آرین
    آرین | ۳ مرداد ۱۳۹۹

    مرحبا

مطالب پیشنهادی