ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

توییتر در انگیزه دریافت حق اشتراک از کاربران؛ افت درآمدهای تبلیغاتی ادامه دارد

توییتر چندی پیش گزارش عملکردش در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد و از رشد ۳۴ درصدی کاربرانش در این فصل خبر داد که ظاهرا تحت تاثیر شیوع کووید ۱۹ و خانه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

توییتر چندی پیش گزارش عملکردش در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد و از رشد ۳۴ درصدی کاربرانش در این فصل خبر داد که ظاهرا تحت تاثیر شیوع کووید ۱۹ و خانه نشینی مردم بوده است. از ماه آوریل تا ژوئن (یعنی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰) شمار کاربران فعال روزانه این پلتفرم اجتماعی به رقم ۱۸۶ میلیون نفر رسید که دستاورد بزرگی برای توییتر محسوب می شود. با وجود این رشد اما زیان عملیاتی این شرکت در فصل دوم سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲۴ میلیون دلار عنوان شد و اعلام گردید که درآمدهای تبلیغاتی با افت روبرو بوده اند.

با در نظر داشتن همین ارقام توییتر اعلام کرده که به دنبال کسب درآمد از کانال های دیگری فراتر از تبلیغات است که به زعم برخی منظور توییتر از کانال های درآمدی جدید میتواند ارائه سرویس های اشتراکی باشد. البته شرکت تحت مدیریت دورسی فعلا مراحل اولیه بررسی این الگوی کسب و کار را طی می کند و انتظار نمی رود که دست کم تا پایان سال جاری میلادی این ایده به بار بنشینند.

سرویس اشتراکی توییتر

جک دورسی مدیرعامل توییتر در جلسه ای که با حضور سرمایه گذاران این شرکت برای اعلام گزارش مالی آن برگزار شد در این باره گفت: امسال احتمالا دیگر رویکردها را هم آزمایش خواهیم کرد. او خاطرنشان کرد که برای درخواست پول از کاربران توییتر بابت استفاده از سرویس های ویژه آن، استانداردهای بالایی را مد نظر دارد.

دورسی در ادامه گفت:

ما میخواهیم مطمئن شویم که هر جریان درآمدی تازه مکمل کسب و کار تبلیغاتی مان است.

البته اشاره کنیم هنوز مشخص نیست که مدیران توییتر به چه محصولات یا سرویس های اشتراکی برای درآمدزایی بیشتر می اندیشند هر چند برخی پیش بینی کرده اند که یکی از ایده های توییتر احتمالا حذف تبلیغات در ازای دریافت حق اشتراک ماهانه خواهد بود. در هر حال روشن است که طی ماه های آینده اطلاعات بیشتری در این باره به دستمان میرسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • forotan
    forotan | ۴ مرداد ۱۳۹۹

    راه خوبیه تا یه خورده از ابتذال محتوایی که خصوصا تو توییتر فارسی همیشه ترنده کم بشه

مطالب پیشنهادی