ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قرارداد 2.3 میلیارد دلاری ب‌ام‌و و شرکت سوئدی Northvolt برای تامین باتری

شرکت آلمانی ب‌ام‌و با جدیت تمام تولید خودروهای الکتریکی را دنبال می‌کند. برای زمینه‌سازی این اتفاق مهم، باواریایی‌ها اخیرا یک قرارداد 2 میلیارد یورویی (2.3 میلیارد دلار) را با کمپانی سوئدی Northvolt که در زمینه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

شرکت آلمانی ب‌ام‌و با جدیت تمام تولید خودروهای الکتریکی را دنبال می‌کند. برای زمینه‌سازی این اتفاق مهم، باواریایی‌ها اخیرا یک قرارداد 2 میلیارد یورویی (2.3 میلیارد دلار) را با کمپانی سوئدی Northvolt که در زمینه ساخت باتری فعالیت دارد، امضا کرده‌اند.

آنطور که در این قرارداد آمده، Northvolt سلول‌ باتری مورد نیاز ب‌ام‌و را با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و در یک کارخانه جدید واقع در شمال سوئد تولید خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین سلول باتری این شرکت در سال 2024 به ب‌ام‌و تحویل داده خواهد شد.

در بیانیه رسمی منتشر شده، ب‌ام‌و تایید کرده که انرژی لازم برای تولید باتری‌ها از منابع بادی و برق‌آبی تامین خواهد شد. علاوه‌بر این، کبالت و لیتیوم به کار برده شده در باتری‌های ساخت Northvolt از معادنی استخراج می‌شوند که از نظر پایداری و زیست‌محیطی با درجه بالای استانداردهای هر دو کمپانی مطابقت دارند.

با امضای این قرارداد شرکت Northvolt به سومین تامین‌کننده اصلی باتری محصولات ب‌ام‌و تبدیل می‌شود. پیش از این باواریایی‌ها با سامسونگ SDI و کمپانی چینی Contemporary Amperex Technology برای تامین باتری به توافق رسیده‌اند.

بد نیست اشاره کنیم شرکت Northvolt در سال 2016 توسط دو تن از مدیران سابق تسلا پایه‌گذاری شده و ب‌ام‌و نخستین بار از اواسط سال 2018 همکاری‌های خود را با این شرکت برای توسعه باتری آغاز کرده است.

آندریاس وندت (Andreas Wendt) یکی از اعضای هیئت مدیره ب‌ام‌و که مسئولیت بخش خرید و زنجیره تامین را بر عهده دارد، در رابطه با قرارداد امضا شده با Northvolt گفته:

امضای این قرارداد گامی دیگر در جهت رفع نیاز فزاینده به باتری در بلند مدت است. ما به طور سیستماتیک در حال برقی‌سازی ناوگان خود هستیم. تا سال 2023، ما قصد داریم 25 خودروی برقی‌شده را راهی خیابان‌ها کنیم که بیش از نیمی از آنها تمام الکتریکی خواهند بود.

قرارداد 2.3 میلیارد دلاری ب‌ام‌و و شرکت سوئدی Northvolt

شایان ذکر است سال گذشته شرکت Northvolt موفق شد 1 میلیارد دلار سرمایه برای ساخت کارخانه خود در شمال سوئد جذب کند. ب‌ام‌و، گلدمن ساکس و گروه فولکس واگن سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت تازه‌تاسیس هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی