ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارلوس گون
تکنولوژی

بازپرس آمریکایی: هزینه فرار کارلوس گون با بیت کوین پرداخت شده است

پسر کارلوس گون رئیس سابق هیئت مدیره شرکت نیسان که از حصر خانگی در ژاپن گریخت و به لبنان پناه برد ظاهرا معادل ۵۰۰ هزار دلار بیت کوین را خرج فراری دادن پدرش کرده است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

پسر کارلوس گون رئیس سابق هیئت مدیره شرکت نیسان که از حصر خانگی در ژاپن گریخت و به لبنان پناه برد ظاهرا معادل ۵۰۰ هزار دلار بیت کوین را خرج فراری دادن پدرش کرده است.

کارلوس گون مدیر سابق نیسان که اسفند ماه گذشته پا پنهان شدن درون جعبه یک آلت موسیقی از ژاپن گریخت ظاهرا معادل با نیم میلیون دلار از دستمزد فراری دادنش را با بیت کوین پرداخت کرده است.

براساس اظهارات بازپرس پرونده گون در دادگاه آمریکا، پسر گون از طریق صرافی دیجیتال Coinbase در سانفرانسیسکوی آمریکا  ۵۰۰ هزار دلار بیت کوین را به کیف پول دیجیتال پیتر تیلور (یکی از دو مردی که موجبات فرار گون از ژاپن را فراهم کرده بودند) انتقال داده است. آقای تیلور با همراهی مایکل تیلور پدرش که از افسران سابق کلاه سبز ارتش آمریکا بوده گون را به صورت قاچاقی از طریق جعبه آلت موسیقی از ژاپن خارج کرده و موجبات انتقال او از فرودگاه بین المللی کانسای در اوزاکا به فرودگاه بیروت را فراهم نموده است.

مایکل تیلور

طبق گزارش دادگاه آمریکا کارلوس گون مجموعا ۱.۳۶ میلیون دلار بابت خدمات این پدر و پسر و انجام کارهای فرارش به آنها پرداخت کرده است. بازرسان ژاپنی هم می گویند گون شخصا ۸۶۰ هزار دلار را به شرکتی تزریق کرده که توسط پیتر تیلور مدیریت می شود و این بخشی از پرداخت اولیه مدیر سابق نیسان به عاملان فرارش بوده است.

این پدر و پسر به دنبال درخواست دولت ژاپن، ماه می گذشته توسط پلیس آمریکا بازداشت شدند. گون که تابعیت چندگانه (لبنانی، برزیلی و فرانسوی) دارد هم اکنون آزادانه در لبنان زندگی می کند که توافقی برای استرداد محکومان با ژاپن ندارد.

کارلوس گون در فاصله زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ چهار مرتبه به اتهام جرایم مالی در نیسان توسط پلیس ژاپن دستگیر شد. گفته می شود او مسیر ژاپن تا ترکیه را درون یک چمدان طی کرده و سپس از طریق جت شخصی خود به لبنان سفر کرده است. او در توکیو با تیلورها ملاقات می کند که برای حضور در یک کنسرت ویولونی در هتل حیات اقامت داشتند و در آنجا مقدمات فرار او چیده می شود. او در بیانیه خبری خود بعد از فرار اینطور گفت:

«من اکنون در لبنان هستم و دیگر گروگان سیستم قضایی متقلب ژاپن نیستم. جایی که اصل بر گناهکار بودن است، تبعیض رایج است و حقوق بنیادین انسان‌ها در بی‌توجهی کامل به تعهدات قانونی ژاپن در چهارچوب قوانین و معاهدات بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی