ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش جیلبریک iOS 14 در کنفرانس امنیتی Mosec 2020 توسط هکرهای چینی

اپل در کنفرانس WWDC 2020 از نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود با تغییرات بزرگی رونمایی کرد و حالا تیم «Pangu» جیلبریک iOS 14 را در کنفرانس امنیتی «Mosec 2020» نشان داده است. اپل با انتشار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

اپل در کنفرانس WWDC 2020 از نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود با تغییرات بزرگی رونمایی کرد و حالا تیم «Pangu» جیلبریک iOS 14 را در کنفرانس امنیتی «Mosec 2020» نشان داده است.

اپل با انتشار هر بروزرسانی، ویژگی‌های زیادی را برای سیستم عامل خود درنظر می‌گیرد که شامل موارد امنیتی نیز می‌شود، با این حال همچنان انتظار داریم با عرضه نسخه نهایی iOS 14، جیلبریک آن از سوی تیم‌ها ارائه شود. نزدیک به یک ماه پیش تیم «Checkra1n» یک اسکرین شات از جیلبریک بتای iOS 14 منتشر کرد و حالا تیم Pangu به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است.

این تیم نسخه جیلبریک iOS 14 را روی آیفون ۱۱ پرو اجرا کرده و تصویری از آن به اشتراک گذاشته، البته چندان نباید به عرضه ابزاری برای جیلبریک این سیستم عامل امیدوار باشیم. توسعه‌دهندگان با چنین اقداماتی و همچنین نمایش امکان دستکاری یک سیستم عامل، قدرت خود را به رخ می‌کشند، با این حال نمی‌توان از انتشار آن مطمئن باشیم، البته شاید ابزار جدیدی در ادامه سال جاری میلادی از سوی تیم دیگری عرضه شود.

جیلبریک iOS 14

تیم Pangu چند سالی می‌شود که ابزاری برای بیلدهای جدید سیستم عامل اپل منتشر نکرده و آخرین ابزار آن مربوط به iOS 9 می‌شود. با توجه به این موضوع، انتظار نداریم که این تیم برای نسخه بتای iOS 14 جیلبریک منتشر کند، چرا که اپل در بروزرسانی بعدی این اکسپویلت را برطرف خواهد کرد.

در سال‌های اخیر مهندسان اپل به سختی روی امنیت سیستم عامل این شرکت کار کرده‌اند تا هکرها قادر به شناسایی اکسپلویت و جیلبریک آن نباشند، با این حال هکرها همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهند. تیم Pangu اعلام کرده که با وجود پروتکل‌های ایمنی بهتر iOS 14، موفق به جیلبریک آن شده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام تیم می‌تواند ابزار جیلبریک iOS 14 را منتشر کند، البته شاید اپل تا انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل مانع از انجام آن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی