ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

گوگل به پایش پنهانی اپ‌های محبوب برای توسعه نمونه‌های مشابه متهم شد

کمپانی گوگل برای سال‌های متمادی داده‌های اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید را جمع‌آوری می‌کرده، تا خودش اپلیکیشن‌هایی جدید و مشابه بسازد و نسخه‌های دیگر توسعه دهندگان را کنار بزند. طبق گزارش‌ها این پروژه که Lockbox ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

کمپانی گوگل برای سال‌های متمادی داده‌های اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید را جمع‌آوری می‌کرده، تا خودش اپلیکیشن‌هایی جدید و مشابه بسازد و نسخه‌های دیگر توسعه دهندگان را کنار بزند. طبق گزارش‌ها این پروژه که Lockbox نام دارد از سال ۲۰۱۳ اطلاعات مهم کاربران اندرویدی را جمع‌آوری می‌کرده و به سرورهای گوگل می‌فرستاده است.

طبق ادعای این گزارش، اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده گوگل مانند کروم، جیمیل، درایو، مپز و سایر از داده‌های لاک‌باکس استفاده می‌کنند تا اطلاعات لازم را به سرورهای گوگل ارسال کنند. حتی گفته می‌شود مدتی پیش، از این داده‌ها در کشور هند استفاده شده و گوگل سعی داشته رقیبی برای اپلیکیشن تیک‌تاک توسعه دهد.

گوگل مدعی است این دسترسی به داده‌ها از طریق رابط برنامه نویسی کاربردی خاصی در اختیار سایر توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید هم قرار دارد و به هیچ عنوان به منظور مورد بحث استفاده نمی‌شود. اگرچه این ادعا صحت دارد، اما منابعی تصور می‌کنند طیف دسترسی‌های گوگل به مراتب وسیع‌تر از دیگران است و به نوعی داده‌های تمام موبایل‌های اندرویدی جهان جمع‌آوری می‌شود.

یکی از مقامات گوگل در این رابطه توضیح می‌دهد: «رابط برنامه نویسی کاربردی ما هیچ اطلاعاتی از فعالیت‌های درون اپلیکیشن‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند و هر بخشی هم که دسترسی وجود دارد، به طور کامل مجوز را از کاربر دریافت کرده و قابل کنترل است». با این حال گوگل هنوز هیچ واکنشی نسبت به ادعای ساخت اپلیکیشن رقیب از طریق این روش نشان نداده است.

بدون شک اگر این ادعا صحت داشته باشد، قانون‌گذاران شورای رقابت ایالات متحده تحقیقاتی گسترده را صورت خواهند داد. در همین حین چهار شرکت بزرگ گوگل، آمازون، اپل و فیسبوک تحت بررسی و واکاوی سازمان‌های ایالتی، فدرال و بین‌المللی، از جمله وزارت دادگستری آمریکا، کنگره ایالات متحده و بسیاری مراجع دیگر قرار دارند. اپل و گوگل نیز در رابطه با شبهات پیرامون دستیارهای صوتی هدف تحقیقاتی وسیع از سوی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی