ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروسازی ریوین
اخبار خودرو

تسلا این بار استارتاپ ریوین را به جذب غیرقانونی کارمندان و سرقت اطلاعات حساس متهم کرد

تسلا اخیرا پرونده‌ای حقوقی علیه استارتاپ ریوین اتوموتیو (Rivian Automotive) به جریان انداخته است. دلیل تشکیل این پرونده، جذب غیرقانونی کارمندان تسلا و سرقت اسرار تجاری اعلام شده است. علاوه‌بر این خودروساز کالیفرنیایی ادعا می‌کند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

تسلا اخیرا پرونده‌ای حقوقی علیه استارتاپ ریوین اتوموتیو (Rivian Automotive) به جریان انداخته است. دلیل تشکیل این پرونده، جذب غیرقانونی کارمندان تسلا و سرقت اسرار تجاری اعلام شده است. علاوه‌بر این خودروساز کالیفرنیایی ادعا می‌کند چهار تن از کارمندان اسبق این شرکت، هنگام عزیمت به ریوین داده‌های حساسی را به این استارتاپ منتقل کرده‌اند.

در این پرونده تسلا خود را رقیب شماره یک ریوین توصیف کرده و افزوده استارتاپ میشیگانی تاکنون 178 کارمند سابق تسلا را جذب نموده است. به گفته تسلا از این تعداد حدود 70 کارمند، به طور مستقیم به ریوین پیوسته‌اند.

استارتاپ ریوین در پاسخ به یکی از نشریات خودرویی، اتهامات مطرح شده از سوی تسلا را کاملا رد کرده است. این استارتاپ گفته موقع جذب کارمندان جدید از آنها تعهد دریافت می‌کند که دارایی‌های معنوی شرکت قبلی را به ریوین انتقال ندهند.

ریوین افزوده این استارتاپ از تیمی قوی تشکیل یافته و مدل تجاری و تکنولوژی‌های به کار برده شده حاصل سال‌ها مهندسی، طراحی و توسعه استراتژی است. این شرکت نوپا دستیابی به اهداف خود را در گرو بهره‌گیری از تجارب هزاران کارمند زبده که سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف تکنولوژی و خودروسازی را در کارنامه دارند، توصیف کرده است.

شاید بدانید که استارتاپ ریوین خود را برای عرضه دو محصول الکتریکی قدرتمند با نام‌های R1S (شاسی‌بلند) و R1T (پیکاپ) آماده می‌کند. آنطور که این استارتاپ قول داده، دو مدل یاد شده توانایی پیمایش بیش از 400 مایل (643 کیلومتر) مسافت را دارا بوده و اواسط سال آینده از راه خواهند رسید. این مدل‌ها از لحاظ آفرود نیز توانمند بوده و حامل برچسب قیمتی در حدود 70 هزار دلار خواهند بود.

بد نیست اشاره کنیم پیش از این تسلا استارتاپ چینی شیائوپنگ موتورز (Xpeng Motors) را نیز به سرقت اطلاعات حساس تجاری از طریق جذب یک کارمند، متهم کرده است. این کمپانی معتقد است Guangzhi Cao که قبلا جزو مهندسان اصلی اتوپایلوت بوده، پیش از پیوستن به شیائوپنک کد منبع سامانه های کمکی اتوپایلوت را از اپل ایردراپ به حافظه شخصی خود دانلود نموده و آن را در اختیار چینی ها قرار داده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی