ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستورالعمل تماس از طریق پیام‌رسان‌های بومی به خطوط موبایل تصویب شد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تصویب دستورالعمل نحوه اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌های داخلی (CallOut) خبر داد. او تاکید کرده که اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند تا خدمات لازم برای برقراری این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تصویب دستورالعمل نحوه اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌های داخلی (CallOut) خبر داد. او تاکید کرده که اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند تا خدمات لازم برای برقراری این امکان را برای پیام‌رسان‌های بومی فراهم آورند.

۲۳ تیرماه بود که «حسین فلاح جوشقانی» خبر از پیاده‌سازی ویژگی CallOut در پیام‌رسان‌های داخلی و اپراتورها داد، یک ویژگی که به کاربران شبکه‌های پیام رسان بومی اجازه می‌دهد از طریق اپلیکیشن، با دیگر مشترکین تماس بگیرند و هزینه ارزان‌تری نسبت به یک تماس بین دو اپراتور پرداخت کنند. رییس سازمان رگولاتوری گفته بود، ویژگی Call Out قرار است برای پیام‌رسان‌هایی که بیشتر از ۵ میلیون نصب دارند راه‌اندازی شود. آنطور که او خبر می‌دهد نرخ مکالمه از طریق اپ با خطوط همراه نصف هزینه تماس‌های عادی (معادل ۲۵ تومان خواهد بود).

در ویژگی که جوشقانی از تصویب دستورالعمل آن صحبت کرده لازم نیست دو طرف مکالمه یک پیام رسان واحد را نصب داشته باشند و به عنوان مثال کاربری که پیام‌رسان گپ را نصب داشته باشد می‌تواند از طریق این پیام‌رسان بومی با یک شماره همراه اول، ایرانسل یا رایتل تماس برقرار کند و به جای پرداخت هزینه‌های ۴۹ تا ۶۹ تومانی (نرخ متغیر تماس‌های صوتی در اپراتورهای موبایل) تنها ۲۵ تومان بپردازد.

در این ویژگی، افراد حساب کیف پول داخل پیام‌رسان خود را شارژ می‌کنند و پس از برقراری تماس، هزینه‌ مکالمه از شارژ کیف پول الکترونیکی داخل پیام‌رسان آنها کم می‌شود. البته باید برای کسب اطلاعات دقیق‌ٰتر و بیشتر درباره طرحی که وزارت ارتباطات با همراهی اپراتورها و پیام‌رسان‌های بومی در حال راه‌اندازی آن است، منتظر منتشر شدن دستورالعمل و جزئیات آن بود و دید که کدام پیام‌رسان‌های بومی از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

شایان ذکر است که ویژگی Call Out مدت‌هاست که در پیام‌رسان‌های بین‌المللی نظیر اسکایپ و وایبر ارائه شده و حالا با اضافه شدن این ویژگی به پیام‌رسان‌های بومی، شاید بخت و اقبال آنها در بین کاربران بیشتر شود.

گفتنیست پیش از این پیام‌رسان بومی بیسفون (که کمتر از ۲۰۰ هزار نصب فعال دارد) قابلیت Call out را راه‌اندازی کرده بود که به موجب آن کاربران می‌توانستند با هر شماره‌ موبایل یا ثابتی در جهان با ۱۵ درصد هزینه کمتر صحبت کنند. اما با اجرایی شدن طرح وزارت ارتباطات به نظر می‌رسد این ویژگی همگانی شده و نرخ آن نیز بسیار کمتر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • meiyou
    meiyou | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    بعضی از دوستان یجوری با افتخار میگن از برنامه داخلی استفاده نمی کنن، انگار افتخار محسوب میشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی