ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

اتهام تازه آمازون: سرقت ایده استارتاپ‌ها در پوشش سرمایه‌گذاری

بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، آمازون به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها با هدف جمع آوری اطلاعات پیرامون محصولات و استفاده از آن‌ها برای دستگاه‌های خود متهم شده است. این کمپانی با چندین استارتاپ ارتباط برقرار می‌کند، با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، آمازون به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها با هدف جمع آوری اطلاعات پیرامون محصولات و استفاده از آن‌ها برای دستگاه‌های خود متهم شده است.

این کمپانی با چندین استارتاپ ارتباط برقرار می‌کند، با مقامات آن‌ها جلسه تشکیل می‌دهد و حتی در برخی مواقع، بخش کوچکی از سهام آن‌ها را نیز می‌خرد اما تمام این اقدامات برای دسترسی به اطلاعات آن‌ها صورت می‌گیرد و در نهایت این شرکت محصولات مشابه با دستگاه‌های این استارتاپ‌ها را تولید کرده و وارد بازار می‌کند.

اخیرا وال استریت ژورنال در گزارشی به چندین نمونه اشاره کرده است. برای مثال یک استارتاپ با نام «LivingSocial» برای جذب سرمایه با این فروشگاه اینترنتی جلسه داشته و در نهایت ۳۰ درصد سهام خود را به آن می‌فروشد. پس از این سرمایه‌گذاری، آمازون به اطلاعات اختصاصی این استارتاپ دسترسی پیدا کرده و پس از تماس با مشتریان آن، معاملات بهتری را با محصولات مشابه به آن‌ها پیشنهاد داده است.

آمازون

LivingSocial تنها استارتاپی نیست که با چنین موضوعی مواجه شده. سازنده اسپیکر هوشمند «Ubi» نیز اعلام کرده که پیش از رونمایی از آمازون اکو، با مقامات این فروشگاه اینترنتی ملاقات کرده است. نتیجه این جلسه، توسعه محصولی مشابه با Ubi بوده که در نهایت با نام اکو وارد بازار می‌شود. برخی از مدیرین استارتاپ‌ها ادعا کرده‌اند که پس از عرضه محصولات مشابه از سوی آمازون، کسب و کار آن‌ها نابود شده و مجبور به کاهش فعالیت‌های خود شده‌اند.

آمازون درباره این گزارش اظهارنظری نکرده اما اعلام کرده که جلسات با استارتاپ‌ها با هدف سرمایه‌گذاری، محرمانه بوده‌اند. این فروشگاه اینترنتی همچنین گفته که از اطلاعات این جلسات برای تولید محصولات خود استفاده نکرده و چنین ادعاهایی به طور معمول در دادگاه‌ برطرف می‌شوند.

مدیرعامل این فروشگاه اینترنتی، جف بزوس که در روزهای اخیر ثروتش افزایش چشمگیری داشته، به همراه مدیران عامل شرکت‌های فیسبوک، اپل و گوگل باید در جلسه مجازی با نمایندگان کنگره درباره پرونده ضدانحصار شهادت دهند، البته روز این جلسه تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۵ مرداد ۱۳۹۹

    شرکت های بزرگ مثل گوگل و امازون و فیسبوک و ... یا استارت اپ های کوچک را کلا می خرند و بعد ان ها را کلا از صحنه روزگار حذف می کنند تا مبادا تغییری در حوزه سلطه انها بدهند یا ایده های خلاقانه آنها را می دزدند و به نام خود می زنند یا کلا اجازه فعالیت به انها نمی دهند. در حقیقت اینها به هم به کاربران ظلم می کنند و هم اجازه رشد خلاقیت را نمی دهند.

مطالب پیشنهادی