ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با پلتفرم لینگوتاک؛ آموزش آنلاین زبان به شیوه تعاملی

آموزش آنلاین، به خصوص آموزش آنلاین زبان در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و در روزهای شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم شاید بتوان گفت که این محبوبیت دو چندان هم شده. خوشبختانه این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

آموزش آنلاین، به خصوص آموزش آنلاین زبان در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و در روزهای شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم شاید بتوان گفت که این محبوبیت دو چندان هم شده. خوشبختانه این روزها ابزارهای زیادی برای یادگیری زبان جدید وجود دارند که هر کدام با متد و شیوه‌ای منحصر به فرد برای جذب مخاطب بیشتر تلاش می‌کنند.

سرویس‌های ایرانی هم طی چند سال اخیر تلاش‌های بسیار خوب و اقدامات متنوعی در این حوزه انجام داده‌اند، اما پلتفرمی که امروز می‌خواهیم با آن آشنا شویم رویکرد نسبتا متفاوتی دارد. لینگوتاک یک پلتفرم آموزش زبان آنلاین است که نه فقط امکان یادگیری زبان به صورت آنلاین و چهره به چهره با استاد را فراهم کرده، بلکه اجازه داده که خودتان در قالب «استاد» هم از آن درآمدزایی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس و روش استفاده از آن تا پایان مقاله همراه دیجیاتو باشید.

لینگوتاک

در لینگوتاک کارها را باید مرحله به مرحله پیش ببرید. درست مثل شرکت در یک کلاس زبان واقعی، لینگوتاک اول از همه از شما می‌خواهد که در آزمون تعیین سطح شرکت کنید، آزمونی که رایگان است و هزینه‌ای از شما طلب نمی‌کند.

برای ثبت درخواست باید حساب کاربری داشته باشید و بعد با ورود به آن، در صفحه اصلی گزینه تست رایگان تعیین سطح را انتخاب کنید. با دادن تست تعیین سطح لینگوتاک اساتیدی که برای آموزش شما مناسب هستند را در یک فهرست برایتان ردیف می‌کند تا بتوانید کسی که هم از نظر هزینه و هم سطح آموزشی برایتان بهتر است را انتخاب کنید. اما خود آموزش چطور انجام می‌شود؟

این یکی از مزایای لینگوتاک به شمار می‌آید. لینگوتاک آموزش «آنلاین و زنده زبان» را مد نظر قرار داده، یعنی شما کلاس‌تان را به صورت چهره به چهره و با یک استاد متبحر، در محیطی تعاملی و پر از امکانات و در وقتی که خودتان رزرو کرده‌اید برگزار خواهید کرد؛ یک روش بسیار خوب و اثبات شده در زبان‌آموزی.

اما ممکن است همینجا سؤالی برایتان پیش بیاید: اگر استادی را خودتان پیدا کنید و بدون پلتفرم واسطی مثل لینگوتاک با او جلسه برگزار کنید برایتان بهتر نیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که لینگوتاک از چند منظر مزایایی دارد که در کلاس‌های آزاد و بی‌واسطه نمی‌توانید پیدایشان کنید.

در درجه اول یافتن استادی که تبحر کافی در آموزش زبان داشته باشد کار راحتی نیست. اما لینگوتاک بستری فراهم کرده که اساتید معتبر در آن پروفایل شخصی و پرجزئیات دارند، برقراری ارتباط با آن‌ها در بستر سایت و بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی انجام می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه قیمت‌ها سازماندهی شده و مطابق عرف بازار بوده و جای انتخاب کافی به شما می‌‌‌دهند.

اگر با این دلایل به استفاده از لینگوتاک قانع شوید، می‌توانید یک جلسه آزمایشی با استادی که مد نظرتان است برگزار کنید. کلاس‌های آنلاین لینگوتاک 1 ساعته هستند، اما جلسه آزمایشی (که رایگان نیست) سی دقیقه به طول می‌انجامد و این زمان آنقدر کافی هست که بفهمید استادی که انتخاب کرده‌اید برایتان مناسب است یا خیر. یک کار مثبت لینگوتاک هم این بوده که در اولین استفاده از پلتفرم به شما هدیه ۲۰ هزار تومانی می‌دهد که هزینه کلاس آزمایشی را بتوانید با آن پوشش بدهید.

لینگوتاک

در صفحه انتخاب جلسه آزمایشی اساتید مختلفی قرار گرفته‌اند که تعداد کلاس‌ها، هزینه کلاس آزمایشی، قیمت ساعتی کلاس‌ها و همچنین مهارت‌های آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با استاد مدنظر خود آشنا شوید هم می‌توانید به پروفایل آن‌ها مراجعه کرده و در آنجا به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید و همچنین یک ویدیوی کوتاه از آن فرد را هم ببینید.

در صفحه اساتید می‌توانید با استفاده از فیلتر درنظر گرفته شده، قیمت کلاس‌ها به ازای هر ساعت را تعیین کنید. کمترین هزینه کلاس‌ها از ساعتی ۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود و به ساعتی ۸۰ هزار تومان می‌رسد. اگر کلاس‌های زیادی را با یک استاد رزرو کنید هم تخفیف می‌گیرید و همانطور که می‌توان حدس زد، با افزایش تعداد کلاس‌ها میزان تخفیف نیز بیشتر می‌شود که از مزایای خوب لینگوتاک به شمار می‌آید.

لینگوتک این امکان را فراهم کرده که زمان دلخواه کلاس خود را با توجه به وقت آزادتان انتخاب کنید و علاوه بر این، هزینه هر جلسه را به صورت جداگانه پرداخت می‌کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه کلی برای یک ترم نیست.

در کلاس‌های لینگوتاک امکانات مختلفی برای زبان آموز و استاد درنظر گرفته شده که می‌توان به آموزش آنلاین چهره به چهره، ارائه محتوای آموزشی به صورت پاورپوینت و PDF توسط استاد، امکان استفاده از وایت برد آنلاین، پخش محتوای صوتی و ویدیویی و همچنین اشتراک‌گذاری و دانلود سریع فایل‌ها اشاره کرد؛ یک محیط خوب تعاملی بدون نیاز به نصب نرم‌افزار شخص ثالث که آموزش همه‌جانبه و بی کم و کسری در آن انجام می‌گیرد.

لینگوتاک

همانطور که بالاتر گفتیم، در این پلتفرم فقط امکان آموختن زبان برای شما فراهم نشده و اگر در این زمینه مهارت یا تجربه داشته باشید، می‌توانید خودتان را به عنوان استاد معرفی کرده و کسب درآمد هم کنید. در واقع بدون اینکه نیاز باشد به مؤسسه بروید یا با مشکلات احتمالی دست و پنجه نرم کنید، می‌توانید در محل زندگی خود و به صورت مستقل کار کنید. امکان درآمدزایی در شرایطی که کرونا بسیاری را خانه‌نشین و بیکار کرده یکی دیگر از مزایایی است که در پلتفرم لینگوتاک می‌توان مشاهده کرد.

اما مثل هر پلتفرمی، لینگوتاک در کنار ویژگی‌های مثبت نقاط ضعفی هم دارد. یکی از ضعف‌های این پلتفرم، عدم امکان مشاهده کلاس‌ها به صورت آفلاین است. البته می‌توانید از نرم افزارها یا افزونه‌های مرورگر برای ضبط کلاس‌ها استفاده کنید و مشکل حقوقی برایتان به وجود نخواهد آمد. اما اگر لینگوتاک به طور پیش‌فرض به چنین قابلیتی مجهز شود و کاربران در پروفایل خود به ویدیوها دسترسی داشته باشند، قطعا بهتر و آسان‌تر خواهد بود.

ضمنا لینگوتاک هنوز اپلیکیشن موبایل ندارد و حتما باید توسط مرورگر از آن استفاده کنید که این موضوع می‌تواند برای کاربران محدودیت زا باشد. شاید عرضه یک برنامه مخصوص برای پلتفرم‌های مختلف ایده مناسبی باشد و همین کار بتواند تعداد زبان آموزان و بعضا اساتید را افزایش دهد.

 

اما برای جمع‌بندی باید گفت لینگوتاک قصد دارد علاوه بر کسب درآمد، برای دیگران نیز درآمدزایی کند و با قابلیت‌های متنوع خود در بازار باقی بماند که این موضوع قابل تحسینی است و ما را به پیشرفت و استقبال از این سرویس امیدوار می‌کند.

به طور کلی این پلتفرم امکانات مناسبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و با انعطاف‌‌پذیری که از نظر زمان برگزاری کلاس‌ها و همچنین هزینه‌ها دارد، می‌تواند زبان آموزان و اساتید زیادی را جذب کند، اما همچنان باید در این مسیر به تلاش خود ادامه داده و همچنین امکان آموزش زبان‌های بیشتری را برای زبان‌آموزان فراهم کند.

لینگوتاک در حال حاضر فقط زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد، اما در آینده آموزش زبان‌های آلمانی و اسپانیایی هم به آن اضافه خواهند شد که امیدواریم همراه با گسترش حوزه آموزش شاهد ارتقای کیفی و کمی این پلتفرم اینترنتی هم باشیم. برای شروع استفاده از لینگوتاک می‌توانید همین حالا به وبسایت این سرویس مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی