ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکن غیرمجاز چهره کاربران ۶۵۰ میلیون دلار خرج روی دست فیسبوک گذاشت

فیسبوک با پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار غرامت که ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از توافق قبلی است، برای حل یک دادخواست قدیمی در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره موافقت کرد. سخنگوی فیسبوک در این زمینه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

فیسبوک با پرداخت ۶۵۰ میلیون دلار غرامت که ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از توافق قبلی است، برای حل یک دادخواست قدیمی در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره موافقت کرد.

سخنگوی فیسبوک در این زمینه اعلام کرده:

«ما روی حل این پرونده تمرکز کرده‌ایم چرا که چنین کاری، به نفع جامعه کاربری و سهامداران ما خواهد بود.»

سه فرد ساکن ایالت «ایلینوی» طبق قانونی ایالتی «حفظ حریم شخصی اطلاعات بیومتریک» از فیسبوک شکایت کرده‌ بودند. بر اساس این قانون، شهروندان می‌توانند در صورت اسکن چهره بدون رضایت کتبی، از یک کمپانی شکایت کنند.

این دادخواست که در نوع شکایت گروهی قرار داشته، حاوی جمع آوری اطلاعات چهره افراد برای یک قابلیت فیسبوک بوده که نام افراد حاضر در تصاویر کاربران را نشان می‌دهد و می‌تواند چندین میلیارد نفر را در معرض خطر قرار دهد.

نرم افزارهای تشخیص چهره در ماه‌های اخیر و پس از شروع تظاهرات در پی مرگ «جورج فلوید» در ایالات متحده آمریکا، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته‌اند. شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و IBM امکان دسترسی نیروهای قانونی به این نرم افزارها را محدود یا معلق کرده‌اند چرا که این برنامه‌ها اغلب در شناسایی آمریکایی‌های آفریقایی تبار یا افراد رنگین پوست اشتباه می‌کنند.

فیسبوک

به گزارش Tech Xplore، فیسبوک اوایل سال جاری میلادی با پرداخت ۵۵۰ میلیون دلار غرامت به افراد موافقت کرده بود که نتیجه آن، دریافت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار پول توسط هر فرد بود. این مبلغ مورد توجه نمایندگان قانونی کاربران فیسبوک قرار گرفت و بیشترین غرامتی بود که یک شرکت برای حل پرونده مربوط به حریم شخصی پرداخت می‌کرد.

با وجود چنین موضوعی، قاضی دادگاه، «جیمز دوناتو» از ایالت «کالیفرنیا» چنین مبلغی را رد کرد و آن را کم دانست. دوناتو در دادگاه از وکلای هر دو طرف پرسیده بود:

«۵۵۰ میلیون دلار مبلغ زیادی است، اما سوال اصلی این است که آیا این مبلغ برای چنین پرونده‌ای نیز زیاد است؟»

در حالی که شاید چنین مبلغ زیاد به نظر برسد، ولی بسیار کمتر از ۴۷ میلیارد دلاری است که احتمال پرداخت آن در صورت محاکمه وجود داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    هیچ وقت شرکت های آمریکایی سو استفاده نمیکنند، دروغ نگید

  • عزراییل
    عزراییل | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    اگر ایران بود شاکی رو میگرفتن زندانی می کردن

مطالب پیشنهادی