ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرقت ۱۰ هزار ماینر از تاسیسات Bitmain؛ بنیانگذاران یکدیگر را متهم کردند

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حدود ده هزار دستگاه ماینینگ انتماینر (Antminer) از مجموعه تاسیساتی واقع در مغولستان متعلق به شرکت بیتمین (Bitmain) به سرقت رفته است. منابع نزدیک مدعی هستند این موضوع نگرانی‌های ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حدود ده هزار دستگاه ماینینگ انتماینر (Antminer) از مجموعه تاسیساتی واقع در مغولستان متعلق به شرکت بیتمین (Bitmain) به سرقت رفته است. منابع نزدیک مدعی هستند این موضوع نگرانی‌های ناشی از اختلافات مدیریتی بین بنیان‌گذاران شرکت بیتمین را تشدید کرده است.

بیتمین به نوعی بزرگ‌ترین شرکت حوزه رمزارز به شمار می‌آید؛ این شرکت چینی مالک بزرگ‌ترین تاسیسات استخراج رمزارز در سرتاسر دنیاست و تجهیزات ماینینگ را تولید و عرضه می‌کند. چند ماه پیش خبردار شدیم اختلافات مدیریتی در بین بنیان‌گذاران این شرکت یعنی «میکری ژان» و «جیهان وو» بالا گرفته و حالا گویا وارد مرحله جدیدی شده است.

طبق گزارش‌های منطقه، حدود ده هزار انتماینر به ارزش میلیون‌ها دلار از یکی از مراکز واقع در مغولستان متعلق به کمپانی بیتمین به سرقت رفته یا به صورت غیرقانونی جابجا شده است.

دفعه قبلی که خبر از اختلاف بین بنیان‌گذاران این شرکت به گوش رسید، برخی از منابع اشاره داشتند ژان قصد داشته بخشی از ماینرهای کارخانه شنژن را بدون هماهنگی و به صورت مخفیانه به نقطه دیگری منتقل کند. حالا هم برخی رسانه‌های چینی با ارسال نامه‌هایی داخلی برای جیهان مدعی شده‌اند این ده هزار انتماینر را همکاران ژان به سرقت برده‌اند. در همین حین گویا ژان مقابله به مثل کرده و همکارش را به سرقت ماینرها متهم نموده است.

کارشناسان تخمین می‌زنند این ماینرهای ربوده شده حدودا ۱۰ میلیون دلار ارزش دارند. این اختلافات در حالی ایجاد شده که این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده تاسیسات و تجهیزات ماینینگ رمزارز به شمار می‌آید و مزرعه‌های بی‌شماری در چین و حتی سایر نقاط جهان دارد. در همین حین مدتی پیش توافق‌نامه‌ای در سطح اینترنت فاش شد که از حل اختلافات مدیران این شرکت حکایت داشت، اما گویا همه چیز به این سادگی نبوده است.

علاوه بر این اختلافات موجود در بین بنیان‌گذاران شرکت بیتمین، گزارش‌ها همچنین به تحولات عمده‌ای در تیم هیئت مدیره اشاره دارند. به همین ترتیب تاکنون چهار مدیر ارشد از جمله «تو سوگهوا»، «گونگ جیانپینگ»، «لی ژیاکسوان» و «سون کیفنگ» از هیئت مدیره شرکت بیتمین کنار گذاشته شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی