ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هراس از موج دوم کرونا در چین؛ ثبت بالاترین آمار ابتلای روزانه در سه ماه اخیر

ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال قربانی گرفتن است و روزانه افراد زیادی به این ویروس مرگبار مبتلا می‌شوند. چین اخیرا بالاترین شمار مبتلایان روزانه را از ماه آوریل تا به امروز ثبت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال قربانی گرفتن است و روزانه افراد زیادی به این ویروس مرگبار مبتلا می‌شوند. چین اخیرا بالاترین شمار مبتلایان روزانه را از ماه آوریل تا به امروز ثبت کرده که ترس از موج دوم شیوع کرونا در استان‌های مختلف این کشور را در پی داشته است.

تنها در یک روز، ۶۱ فرد جدید در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که البته آن‌ها در سه منطقه مختلف سکونت داشته‌اند. ۴۱ نفر آن‌ها در منطقه شمال غربی «سین‌کیانگ» ساکن بوده‌اند. به گزارش گاردین، سایر افراد در استان‌های «لیائونینگ» و «جی‌لین» به این بیماری مبتلا شده‌اند.

با شروع موج دوم شیوع کرونا در کشور چین، این کشور شروع به تست گسترده ساکنان شهر «اورومچی» کرد تا افرادی که در گذشته به اشتباه سالم شناخته شده بودند نیز دوباره مورد بررسی قرار بگیرند. اوایل ماه جاری میلادی تقریبا ۶۵ درصد ساکنان مورد تست کرونا قرار گرفتند.

شیوع کرونا

در حال حاضر دانشمندان منشا ابتلای افراد به کرونا در استان سین‌کیانگ را شناسایی نکرده‌اند و تا به امروز ۱۷۸ نفر در این استان به این بیماری مبتلا شده‌اند. ابتلای افراد در جی‌لین تنها چند روز پس از اتمام تور رئیس جمهور چین، «شی چی پینگ» در این استان از سوی مقامات اعلام می‌شود.

چین تنها کشوری نیست که با افزایش شمار مبتلایان به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، استرالیا نیز با ثبت ۵۳۲ مورد ابتلا به کرونا، به رکورد جدیدی دست پیدا کرده و ۶ نفر اخیرا جان خود را در این کشور از دست داده‌اند. هند نیز یک رکورد جدید به ثبت رسانده و بیش از ۵۰ هزار نفر در یک روز در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند تا شمار بیماران از مرز ۱.۴ میلیون نفر عبور کند.

در کشورمان نیز شمار مبتلایان و قربانیان کرونا روند صعودی به خود گرفته و تقریبا هر روز بیش از ۲۰۰ نفر در ایران جان خود را از دست می‌دهند. تا به امروز در جهان بیش از ۱۶.۴ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۶۵۲ هزار نفر نیز قربانی آن شده‌اند، البته موج دوم شیوع کرونا تعداد قربانیان را در جهان افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    طبق مطلب خودتون الان مجموع آمار هند و چین و استرالیا در یک روز به ایران نمیرسه ، اینم یه رکورد دیگه از ایران???

    • آریا
      آریا | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      البته چین آمار دروغ میده خیلی بیشتر از این حرف هاست

مطالب پیشنهادی