ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس راگ فون ۳ قابلیتی پنهان برای ارتقای نرخ رفرش نمایشگر تا ۱۶۰ هرتز دارد

گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون ۳ هفته قبل رونمایی شد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نمایشگر امولد با ریفرش ریت ۱۴۴ هرتز است. حال گزینه‌ای مخفی در این گوشی پیدا شده که به کمک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون ۳ هفته قبل رونمایی شد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نمایشگر امولد با ریفرش ریت ۱۴۴ هرتز است. حال گزینه‌ای مخفی در این گوشی پیدا شده که به کمک آن می‌توان نرخ تازه سازی نمایشگر را تا ۱۶۰ هرتز بالا برد.

یکی از کاربران سایت XDA Developers می‌گوید در حال بررسی نحوه تغییر ریفرش ریت در نمایشگر گوشی ایسوس راگ فون ۳ بوده که در بخش تنظیمات متوجه اشاره سازنده به نرخ تازه سازی ۱۶۰ هرتز می‌شود. او با بررسی بیشتر متوجه می‌شود که بوسیله یکی از دستورات Debug می‌توان ریفرش ریت ۱۶۰ هرتزی را فعال کرد.

ایسوس در بیانیه‌ای به سایت Engadget ضمن تأیید حالت ۱۶۰ هرتز در ایسوس راگ فون ۳ گفت که این مد برای کاربران عادی در نظر گرفته نشده است: «نرخ تازه سازی ۱۶۰ هرتز فقط برای آزمایش‌های درونی در نظر گرفته شده و ایسوس این حالت را در لیست مشخصات رسمی محصول قرار نداده است.»

برای فعال کردن ریفرش ریت ۱۶۰ هرتزی باید گوشی را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه Android Debut Bridge را اجرا کرد. سپس باید کد adb shell setprop debug.vendor.asus.fps.eng 1 را در پنجره ترمینال وارد نمود. پس از ریبوت کردن گوشی گزینه جدید ۱۶۰ هرتز در مسیر Settings >Display>Refresh rate مشاهده می‌شود.

سایت XDA اجرای بازی Pac-Man در گوشی راگ فون ۳ با نرخ تازه سازی ۱۶۰ هرتز را تأیید کرد. به گفته این سایت بقیه بازی‌ها را نیز می‌توان در این حالت تجربه کرد اما ممکن است حین اجرای آن‌ها با عملکرد ناپایدار مواجه شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا
    مرگ بر آلبانیا ، مرگ بر آمریکا | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    آخه کی میتونه فرق 60 هرتز و 160 هرتز رو تشخیص بده ?

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۷ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا با چشم میشه تفاوت 90 هرتز یا 140 هرتز رو تشخیص داد؟ بنظرم اینا فقط روش های تبلیغاتی هست،چون فناوری های جدیدی رو نمیتونن برای گوشی های جدید پیاده کنن،با این چیزا میخوان مردم رو گول بزنن

    • Ali Hatami
      Ali Hatami | ۷ مرداد ۱۳۹۹

      فیلم های مقایسه این دو نرخ (۹۰ هرتز و بالاتر) تو اینترنت موجوده

مطالب پیشنهادی