ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

اتهام تازه توییتر: جاسوسی چندین ساله پیمانکاران و کارمندان از افراد مشهور

نزدیک به ۱۵۰۰ کارمند و پیمانکار توییتر قادر به نظارت روی حساب‌های کاربری هستند که شامل ریست آن‌ها، بررسی رخنه‌ها و رسیدگی به تخلفات احتمالی می‌شود و ظاهرا آن‌ها از چنین دسترسی برای جاسوسی از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

نزدیک به ۱۵۰۰ کارمند و پیمانکار توییتر قادر به نظارت روی حساب‌های کاربری هستند که شامل ریست آن‌ها، بررسی رخنه‌ها و رسیدگی به تخلفات احتمالی می‌شود و ظاهرا آن‌ها از چنین دسترسی برای جاسوسی از افراد مشهور استفاده کرده‌اند.

بلومبرگ اخیرا در گزارشی اعلام کرده که برخی از پیمانکاران این شبکه اجتماعی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توانسته‌اند به حساب‌های افراد مشهور مانند «بیانسه» دسترسی پیدا کنند. ظاهرا این افراد موفق شده‌اند با دسترسی به آدرس‌های آی‌‌‌پی، به محل تقریبی این افراد نیز دست پیدا کنند که نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است.

دسترسی این افراد به گونه‌ای است که آن‌ها می‌توانند پسورد حساب را ریست کنند و کنترل آن را در اختیار بگیرند. کارمندان سابق بخش امنیتی توییتر اعلام کرده‌اند که این موارد در حدی رایج است که این شبکه اجتماعی در رهگیری آن‌ها با مشکل مواجه شده. تعدادی از کارکنان سابق نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که برخی تیکت‌های پشتیبانی جعلی ایجاد می‌کنند و خود آن‌ها را پیگیری می‌کنند تا شناسایی نشوند.

توییتر

امکان دسترسی افراد به حساب‌ها و اطلاعات کاربران تبدیل به یک نگرانی بزرگ برای شماری از کارکنان شده بود و در طی ۵ سال گذشته چندین بار چنین موضوعی را با مدیرعامل توییتر، جک دورسی و اعضای هیئت مدیره در میان گذاشته‌اند. به گفته کارمندان سابق، این شبکه اجتماعی ویژگی‌ها و محصولات را در اولویت قرار داده و مدیریت به اجبار و نه از روی میل خود کنترل‌های امنیت اطلاعات را بروزرسانی می‌کند.

امنیت توییتر اخیرا دوباره زیر سوال رفته و هکرها توانستند به ۱۳۰ حساب از جمله افرادی مانند باراک اوباما و ایلان ماسک حمله کنند. در طی این حمله هکرها به اطلاعات شخصی برخی کاربران دسترسی پیدا کردند و همچنین با کلاهبرداری از طریق بیت کوین، چندین هزار دلار پول به جیب زدند، البته برخی صرافی‌ها از انتقال بیت کوین بیشتر جلوگیری کردند.

سخنگوی توییتر درباره گزارش اخیر بلومبرگ اعلام کرده که کارکنان و پیمانکاران تنها به ابزارهای موردنیاز کار خود دسترسی دارند که شامل مجوزهای ریست پسورد نیز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی